Această imagine a cântăreței Katy Perry este fake, generată cu un program de inteligență artificială, și a devenit virală pe rețelele sociale, ca fiind un instantaneu de la Met Gala New York.
Sute de mii de persoane (printre care și mama lui Katy) au fost convinse că fotografia e reală și că artista a făcut o figură frumoasă la acel eveniment monden.
Katy Perry nu a participat însă la Gală și nu s-a costumat vreodată astfel, dar a cules avantajele expunerii cu o imagine fake pe care un grafician priceput la prompt-uri o poate fabrica în câteva minute.
În definitiv, întâmplarea nu e cine știe ce spectaculoasă, pentru că de 37 de ani, de la apariția Photoshop, nicio imagine a vreunei vedete publicată în vreo revistă glossy nu mai e sută la sută reală.
O idee interesantă: Budweiser transformă melodiile care menționează acest brand în reclame targetate pe Spotify
Pe Spotify sunt peste 500 de melodii care menționează această marcă de bere americano-belgiană. O parte din aceste piese au fost reunite într-un playlist, pe care Budweiser îl servește ca reclame.
Piesele, precum Ridaz a lui Eminem (vezi captura cu versuri), sunt programate strategic pentru a fi anunțate în listele de redare, promovând marca fără a întrerupe muzica, așa cum se întâmplă în cazul abonaților Spotify care nu au cont premium. (marketingdive)
Problema aplicațiilor spion care infectează iPhone se înrăutățește
Acesta este titlul dat de Wired (oarecum parafrazat de mine) la articolul ($) publicat luni, din care am extras câteva informații:
În aprilie, Apple a trimis notificări unor utilizatori de iPhone din 92 de țări, avertizându-i că au fost ținta unor programe spion. „Apple a detectat că sunteți ținta unui atac spyware care încearcă să compromită de la distanță iPhone-ul asociat cu ID-ul dumneavoastră Apple”, se arăta în notificare.
Au trecut câteva săptămâni și încă se știu puține lucruri despre aceste atacuri. Blackberry, în prezent companie de securitate, spune că acestea sunt legate de campania chineză de spyware LightSpy, dar Apple afirmă că nu este adevărat.
Spyware-ul le oferă atacatorilor acces la microfonul smartphone-ului și le permite să vadă tot ceea ce victima scrie, inclusiv mesajele de pe aplicații criptate precum WhatsApp și Signal. De asemenea, infractorii cibernetici pot urmări locațiile smartphone-ului, colecta parole și culege informații din aplicații.
iPhone este infectat prin imagini transmise prin iMessage sau WhatsApp, care instalează un cod ce oferă atacatorilor control total asupra telefonului. Este un atac de tip exploit zero-click, în sensul că victima nu trebuie să dea vreun click pentru a se infecta.
Dacă vă confruntați cu un exploit de tip zero-click care livrează spyware, experții spun că nu prea puteți face mare lucru pentru a vă proteja sau pentru a restabili securitatea dispozitivelor dumneavoastră. Cel mai bun lucru pe care îl puteți face dacă sunteți vizat este să abandonați în totalitate atât hardware-ul, cât și orice conturi asociate. Luați-vă un calculator nou, obțineți un număr de telefon nou și creați conturi complet noi legate de dispozitiv – scrie Wired.
Veștile bune ar fi două. Astfel de atacuri spyware nu vizează de obicei utilizatori obișnuiți, ci jurnaliști importanți, dizidenți politici, politicieni sau oameni de afaceri. A doua veste bună: dacă nu ai fost infectat cu programe spion, funcția Lockdown Mode securizează dispozitivele Apple.
Ce mai face AI: Jump Ahead, funcția care ne va ajuta să nu mai pierdem vremea pe Youtube
Deocamdată, Youtube a lansat această funcție doar pentru americanii cu conturi premium, dar e foarte posibil să devină accesibilă și la noi în viitor.
Jump Ahead folosește inteligența artificială pentru a de ajuta să sărim la momentele esențiale dintr-un clip, astfel încât să nu mai pierdem vremea cu secvențe neimportante.
Jump Ahead funcționează acum doar pe clipuri în limba engleză.
Testul se derulează până la 1 iunie. În funcție de rezultate, perioada de testare poate fi prelungită sau funcția să devină activă și în alte zone geografice. (androidauthority)
Un termen nou în sociologia muncii: Gen Global
Sintagma Gen Global a fost inventată de publicația Fast Company pentru a descrie noua generație de tineri angajați, cei care au crescut odată cu social media - spațiu care îi conectează cu oricine, oriunde și în orice moment.
Unele studii arată că 85% dintre angajații sub 27 de ani cred că firmele multinaționale (globale) oferă mai multe oportunități de dezvoltare profesională.
De asemenea, membrii Gen Global sunt convinși că aceste companii globale atrag cele mai bune talente, sunt permanent în pas cu tehnologia, mai diverse din punct de vedere cultural, oferă salarii mai bune și mai multă flexibilitate la locul de muncă. (futureparty.com)
Invitație la Brand Minds 2024
UniCredit Leasing este partener principal Brand Minds și anul acesta. Brand Minds este cel mai mare summit de afaceri din Europa Centrală și de Est.
În fiecare an, experți în afaceri, autori de renume mondial și gânditori străluciți se reunesc cu peste 7000 de profesioniști din domeniul business, la București.
Detalii și bilete pe www.brandminds.com
Quiz
*Rezolvarea, la finalul newsletterului.
SCURTE
Bani. TikTok va readuce milioane de melodii pe platforma sa după ce a rezolvat disputa cu Universal Music Group privind plata drepturilor de autor. De asemenea, TikTok s-a angajat să elimine muzica generată de AI. (BBC)
______________
Grafică. O colecție cu mii de ilustrații la opera lui Shakespeare realizate în epoca victoriană.
________________
Călătorii. Airbnb a lansat Icons, o nouă categorie de cazare în spații neconvenționale, precum Muzeul Ferrari (trebuie să trimiți o cerere spre a fi aprobată), ceasul de la Musée d'Orsay sau casa Purple Rain a lui Prince. Bună mișcare de promovare, pentru că unele cazări nu sunt încă valabile și, sigur, nu par valabile pentru oricine. Probabil că vor fi populate de ceva influenceri care să laude apoi Airbnb.
Efecte ale încălzirii globale
În Antarctica, pinguini adolescenți înfometați plonjează în apa înghețată oceanului, de la 15 metri înălțime, de pe o platformă de gheață, pe care erau captivi.
Supraviețuiesc fără probleme saltului și pleacă încântați să se hrănească cu krill și calamar. (04:31)
Distruge-le, dar ai grijă de ele
Franz Kafka (1883-1924) a stabilit, teatral, prin testament, ca după moarte toate jurnalele sale să fie arse. A lăsat respectivele documente singurei persoane despre care știa că nu le va distruge - cel mai mare susținător al său literar, Max Brod. Care, bineînțeles, nu le-a ars și le-a transmis posterității.
Astfel, aflăm peste timp că scriitorul originar din Praga și-a umplut caietele personale și cu desene și schițe. Un exemplu (altele aici):
Cum să faci milioane din scandal oferit săracilor: Drake versus Kendrick Lamar
Bine, pot înțelege pe deplin schimbul de „amabilități” între cei doi rapperi doar membrii comunității de culoare de pe continentul american, dar pe noi ne interesează fenomenul.
Din octombrie anul trecut, Drake și Kendrick Lamar își dedică unul altuia piese rap extrem de critice - ca să folosim un cuvânt blând.
Cea mai recentă mutare îi aparține lui Lamar, care a lansat piesa Not Like Us. A adunat în trei zile peste 24 de milioane de vizualizări pe Youtube și peste 8 milioane de redări pe Spotify. Piesa este ilustrată cu imaginea aeriană a conacului lui Drake de 100 de milioane de dolari, pe al cărui acoperiș echipa lui Kendrick Lamar a plasat virtual simboluri roșii, marcaje online cunoscute pentru locuințele prădătorilor sexuali.
Comunitățile sărace de afro-americani se delectează cu scandalul și umflă conștiincios conturile celor doi.
Averi aproximative: Drake, 250 de milioane de dolari, în timp ce Lamar ar fi adunat 75 de milioane.
FILM
Nu știu despre voi, dar pentru mine e surprinzător că am ajuns în luna mai fără să simt cât de repede a trecut timpul. Așa că nu mi se pare exagerat să ne uităm la trailerul unui film care va ajunge la cinema în preajma Crăciunului.
*Rezolvare: fotografia este reală (via mindstream)