Fotograful Dudi Ben Simon creează colaje din obiecte și elemente reale pe care le capturează apoi cu obiectivul, rezultând compoziții minimaliste cu mare impact vizual. E o invitație de a vedea altfel obiectele banale și realitatea cotidiană. Cele mai reușite dintre lucrările sale sunt găzduite pe contul de Instagram.
Un termen de care vom tot auzi în anii următori: The identity economy
Greva actorilor de la Hollywood s-a încheiat în noiembrie 2023, după 118 zile. Sindicatul acestora a sărbătorit noile măsuri de protecție pentru creatori adoptate în urma grevei, inclusiv îndrumări privind utilizarea inteligenței artificiale (AI) în industria cinematografică. O regulă cheie în acest domeniu: studiourile trebuie să ceară consimțământul unui artist (actor, muzician etc) și să îl recompenseze dacă utilizează o copie/clonă digitală a acestuia.
Unii actori, printre care Anil Kapoor, Scarlett Johansson și Tom Hanks, au inițiat deja acțiuni în instanță pentru utilizarea neautorizată a dublurilor lor realizate AI.
Ideea e că ne îndreptăm accelerat spre o nouă economie în jurul identității umane – the identity economy, în condițiile în care oricine își poate crea, deja, propria sosie digitală.
Pentru creatorii de conținut și influenceri, propriile clone digitale sunt o oportunitate de a-și spori veniturile. Influencerii chinezi sunt în frunte; mulți dintre ei și-au comandat clone AI convingătoare care să le permită să maximizeze producția de live-streaming (și câștigurile), producând automat conținut 24 de ore din 24, chiar și atunci când dorm sau își văd de viața personală.
O serie de startup-uri chinezești, precum Silicon Intelligence și Xiaoice, pot crea acum avatare deepfake pentru doar 1.000 de dolari, având nevoie de doar un minut de videoclip original în direct pentru a genera o clonă digitală.
Startup-ul britanic Metaphysic, care a devenit celebru pentru creațiile sale reușite de inteligență artificială deepfake, de pildă cele cu actorul Tom Cruise (@deeptomcruise), ajută celebritățile să preia controlul asupra personalităților lor virtuale. Soluția sa Metaphysic Pro permite utilizatorilor să construiască un portofoliu de date biometrice personale care poate fi folosit pentru a re-crea digital chipul și vocea, gata apoi să îndeplinească diverse roluri virtuale, care pot fi licențiate și monetizate.
Mimio.ai, un startup din San Francisco, construiește un Personality Engine cu care clienții să își creeze propria persoană AI, reproducându-și vocea, tonul și stilul de conversație. Compania propune astfel de servicii nu doar pentru celebrități și influenceri, ci și pentru oricine ar dori gestionarea interactivă a corespondenței online, și chiar pentru seniorii care ar dori să lase în urmă un sine digital pentru posteritate. Compania promite că utilizatorii își vor păstra controlul deplin asupra personalității lor digitale și că sunt liberi să o monetizeze după cum doresc.
Pare inevitabil ca aceste clone digitale să facă parte în viitorul apropiat din cotidianul nostru. Pentru moment, cel puțin, umanitatea în carne și oase își păstrează totuși avantajul. Respondenții unui sondaj preferă omul real față de clonele AI, când vine vorba de muzică live (75%), de filme și emisiuni TV (69%), de muzica înregistrată (65%) și chiar și în privința publicității (52%). (vml.com)
Ce știe să facă Google Lumiere
Google a prezentat un model AI de generare video pe baza instrucțiunilor text. Spre deosebire de aplicațiile existente, clipurile livrate de Lumiere vin cu mișcări mai realiste și mai coerente. Deocamdată, nu a fost anunțată o dată de lansare. Câteva posibilități ale noului soft:
Panică: Furby ne spionează
Probabil că unii vă aduceți aminte de Furby, jucăria roboțel cu care puteai conversa, apărută prin 1998.
Deliciul actual al unor jurnaliști este să comenteze cele 60 de documente desecretizate de cea mai mare agenție de spionaj din Statele Unite - National Security Agency (NSA).
Furby a fost interzisă la vremea respectivă în birourile NSA, pentru că exista temerea că angajații ar putea discuta informații secrete cu roboțelul, în care, evident, nu puteai avea încredere pentru că reproducea, ulterior, ce a auzit, plus că era dotat cu un cip de inteligență artificială - ceea ce suna de-a dreptul misterios acum un sfert de secol.
Întrebarea care apare imediat este de ce veneau unii spioni cu jucăria la serviciu? (404)
Scrisul de mână, disciplină obligatorie în California
Elevii școlilor primare din California (6-12 ani) sunt obligați printr-o lege adoptată toamna trecută să învețe scrisul de mână, după ce această deprindere a căzut în desuetudine în era computerelor.
Experții spun că exersarea scrisului de mână îmbunătățește dezvoltarea cognitivă, înțelegerea textelor citite și abilitățile motorii fine. (Reuters)
____________
Elevii polonezi nu vor mai avea teme pentru acasă
Temele pentru acasă obligatorii și cu note vor fi eliminate în școlile primare din Polonia (clasele 1-3) din aprilie, a anunțat ministrul educației, după instalarea noului guvern. Aceasta a fost o promisiune electorală.
În viitor, și grupele de vârstă mai mari ar putea să nu mai primească teme suplimentare pentru acasă.
Decizia este criticată de opoziție drept „populistă”, în condițiile în care studiile internaționale privind oportunitatea unei asemenea măsuri nu sunt concludente.
Prestigio Solutions a lansat tableta multirol Virtuoso PSTA101, proiectată pentru companii, elevi, studenți și profesori
Tableta Virtuoso PSTA101 anunță o nouă tendință pe piață, aceea a echipamentelor destinate unui public de consumatori complex, cu nevoi specifice diferite. Acest nou produs lansat de Prestigio Solutions a fost proiectat să satisfacă cerințele profesioniștilor din domeniul afacerilor, studenților și educatorilor deopotrivă.
Tableta Virtuoso PSTA101, cu versatilitatea și portabilitatea sa, poate fi utilizată în numeroase scenarii.
În organizații, o putem folosi pentru a gestiona, de pildă, rezervările sălilor de ședință și a controla echipamentele de meeting. În magazine, pentru asistența acordată clienților sau pentru a prezenta oferte personalizate, recomandări de produse și conținut multimedia legat de produse.
Pentru profesioniștii din domeniul afacerilor, această tabletă oferă, de asemenea, capabilități de multitasking rapid și acces la o gamă largă de aplicații preinstalate. Bateria generoasă și încărcarea rapidă ne ajută să fim productivi și conectați pe tot parcursul zilei.
Folosit în mediul business, acest model de tabletă Prestigio este foarte ușor de personalizat; este adaptat la nevoile specifice ale afacerii, permite urmărirea stocurilor, gestionarea datelor despre clienți și analiza informațiilor de vânzări în timp real. Acest suport permite companiilor să ia decizii mai bine fundamentate cu privire la prețuri, promoții și gestiune, ceea ce duce, în cele din urmă, la creșterea profitabilității.
Pentru elevi și educatori, Tablet Virtuoso PSTA101 oferă un bogat conținut interactiv și aplicații de dezvoltare a abilităților care fac învățarea plăcută și captivantă. Cu ajutorul a peste 1300 de materiale 3D, peste 100 de videoclipuri educaționale, fișiere audio și fișe de lucru, elevii pot explora o lume de cunoștințe la îndemâna lor.
Studenții și elevii au astfel libertatea de a învăța oriunde și oricând, favorizând un mediu educațional flexibil și interactiv.
Acestea sunt câteva dintre aplicațiile preinstalate pe tabletă:
Și pe partea de design, tableta Virtuoso PSTA101 atrage atenția datorită finisajului în aluminiu de înaltă calitate.
Acest clip sintetizează calitățile noului produs:
Mai multe informații despre tabletă puteți obține de la ASBIS, distribuitor unic în România al producătorului Prestigio Solutions.
Premieră în România. UniCredit Bank a lansat Smart Data de la Mastercard
UniCredit Bank anunță o nouă funcționalitate, în premieră pe piața din România - Smart Data, o soluție de management a cardurilor sale de business Mastercard, care integrează module de gestiune și de raportare a cheltuielilor efectuate cu respectivele carduri.
Smart Data este o aplicație web-based atașată cardurilor de business Mastercard, care poate fi accesată de companii în diferite moduri. Fie prin interfața web, cu drepturi de utilizator, pentru a vizualiza, a organiza cheltuielile legate de tranzacții și a exporta istoricul acestora sub formă de rapoarte personalizate. Fie prin livrarea datelor sub forma fișierelor, transmiterea automată și sigură a informațiilor financiare și a datelor îmbunătățite, care pot fi apoi transferate către diverse sisteme de gestiune și contabilitate.
„Prin lansarea Smart Data, operațiunile cu cardurile de business Mastercard vor fi gestionate de companii mult mai eficient și ușor. Utilizarea modulelor Smart Data permite un control facil al cheltuielilor efectuate cu cardurile business Mastercard de către angajații companiei, reducând costurile operaționale ale companiei și facilitând dezvoltarea afacerilor”, explică Raluca Popescu, Vicepreședinte Executiv Divizia Corporate & Investment Banking, UniCredit Bank.
Podcasturile găzduite de Apple vor fi transcrise automat în timp real
Aplicația Podcasts a Apple va oferi transcrieri în viitoarea actualizare iOS 17.4, așteptată pentru martie. Transcrierile vor fi generate automat pentru podcasturile în limbile engleză, franceză, germană și spaniolă.
Avantaje: vom căuta după cuvinte și fraze și merge direct la momentul corespunzător din episod. De asemenea, vom putea citi o transcriere în timp ce se derulează înregistrarea. (theverge.com)
Sondaj. Click pe răspunsul corect
Răspunsul corect, la finalul newsletterului.*
SCURTE
Recorduri. La Oklahoma City ar urma să fie construită (dacă obține aprobările) cea mai înaltă clădire din SUA - 581 metri pe verticală. Cel mai înalt zgârie-nord din America este One World Trade din New York (541 metri).
_______________________
Culinar. Cele mai bune 60 de brânzeturi din lume
_____________________
Fast food. 20 de feluri de pizza din toată lumea. Nu, nu apare și România, cu pizza cu sarmale sau murături, în schimb figurează Suedia, cu pizza cu kebab.
__________________________
Economie. Cei mai mari producători de încălțăminte din Europa - milioane perechi/an. (zf.ro)
_______________
Muzică. Dacă vrei să asculți ceva proaspăt: cele mai bune albume noi indie și alternative de săptămâna trecută în viziune britanică. Cu link-uri către Spotify.
_________________
e-commerce. Aplicația callbell ne invită să ne deschidem magazine online pe WhatsApp. N-am testat-o, dar poate interesează pe cineva.
_____________________
Video. Mulți visează la o existență idilică. Acest clip de 20 de minute, despre cum se prepară o plăcintă țărănească cu pui, a adunat aproape un milion de vizualizări într-o săptămână.
_____________________________
Lansări. Aplicația mobilă Adi Hădean. iOS și Android.
*Răspuns sondaj. Imaginea este o fotografie reală. (mindstream.news)
O nouă lege UE împotriva tacticilor unor companii care practică greenwashing
În prezent, 75% dintre produsele de pe piața UE poartă o mențiune ecologică implicită sau explicită, dar mai mult de jumătate dintre aceste mențiuni sunt vagi, înșelătoare sau nefondate, în timp ce aproape jumătate dintre cele 230 de etichete ecologice disponibile în UE au proceduri de verificare foarte slabe sau nu au astfel de proceduri – indică Biroul European de Mediu (BEM).
În aceste condiții, Parlamentul European a dat undă verde finală noii directive privind tranziția ecologică - Empowering Consumers for the Green Transition (ECGT). Noua lege are ca scop limitarea unei serii de tactici neloiale ale companiilor care împiedică consumatorii să facă alegeri durabile. Textul, asupra căruia s-a convenit toamna trecută în cadrul negocierilor dintre instituțiile UE și statele membre, este acum pregătit să fie transpus în legislația națională din întreaga Uniune Europeană.
Odată pusă în aplicare, directiva va interzice o serie de tactici greenwashing, inclusiv afirmațiile privind neutralitatea climatică, care se numără printre cele mai înșelătoare afirmații ecologice de pe piață.
De asemenea, vor fi restricționate acreditările ecologice vagi: producătorii vor avea voie să marcheze un produs ca fiind „ecologic" sau „verde" numai dacă întregul produs este cu adevărat mai ecologic decât cele convenționale și dacă este certificat de un sistem de încredere. În plus, nu va fi posibil să se facă publicitate unui produs sau unei companii ca fiind ecologice dacă doar un aspect minor al produsului sau al organizației a fost făcut mai durabil.
Supravegherea mai riguroasă se va extinde, de asemenea, la etichetele de durabilitate, care va trebui să fie susținute de o verificare de către terți pentru a le asigura credibilitatea și fiabilitatea.
Directiva urmează să fie publicată pe site-ul UE. (sursa)