În 1930, Frederick Edwin Smith, Lord Chancellor al Marii Britanii și prieten cu Winston Churchill, a publicat cartea The World în 2030 d.Hr., în care își imagina că fiecare persoană va deține un mic avion, ideal pentru călătoriile de weekend, de pildă pe distanța Londra - Groenlanda, pentru schi.
Ceva mai devreme, pe la anii 1900, altcineva imagina un poștaș aerian al anilor 2000:
În zilele noastre, abundă știrile că acuș-acuș vom avea taxiuri zburătoare. Astfel de zboruri comerciale cu mașini zburătoare în marile orașe se tot amână, dar asta nu-i împiedică pe jucătorii la bursă să cumpere masiv acțiuni ale viitoarelor și incertelor companii de taxi aerian.
Suntem niște visători.
Ce sentimente avem față de miliardari.
Compania BuzzSumo, cea care monitorizează și descifrează miliarde de reacții online în fiecare zi, a avut curiozitatea să măsoare sentimentele noastre, ale muritorilor de rând, față de câțiva dintre cei mai populari miliardari, pe Facebook.
Surprinzător, reacția cea mai semnificativă pe care o avem: miliardarii ne distrează, îi găsim adesea amuzanți sau caraghioși. Campion în acest sens este Elon Musk. Jumătate dintre referirile la el pe Facebook sunt marcate cu „haha” emoji.
Al doilea sentiment ca importanță pe care îl au oamenii față de miliardari este aprecierea marcată de inimioară.
Nu înseamnă însă că-i iubim pe toți; de pildă, Bill Gates pare să fie cel mai antipatic miliardar.
Și încă o concluzie a studiului: toată gălăgia legată de zborurile în spațiu le-a prins bine la imagine celor doi curajoși, Bezos și Branson.
Pixsexualii. Unde dai și unde crapă
Când Banca Națională a Braziliei a lansat în noiembrie 2020 aplicația PIX de plăți electronice instant, nu și-a închipuit că aceasta va deveni noul Tinder național.
PIX funcționează simplu, 24/7: înregistrezi în sistem un telefon, email sau o cheie digitală și pe baza acestor date minimale oricine îți poate trimite bani, fără să aibă nevoie de alte informații - nu e musai nici măcar să-ți știe numele real.
La orice astfel de transfer (minimum de sumă acceptată este 0,01$) expeditorul poate atașa un mesaj.
Pe rețelele sociale circulă astfel de „adrese” PIX la care poți trimite câțiva cenți (sau mai mulți) însoțiți de mesaje prin care îți încerci norocul.
Așa-i că ți-a venit ideea unei noi rețele sociale, inspirată de PIX? (sursa)
Mai e o săptămână până la primul gong. FITS ne așteaptă
„Vă invit să ne întâlnim cu toții la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, între 20-29 august, în numele miracolului, al prieteniei și al bucuriei! Această ediție vă este dedicată vouă; vor fi mai mult de 600 de spectacole, cea mai mare ediție din acești 28 de ani.
În mediul online, veți avea peste 130 de spectacole cu un abonament de doar 500 de lei. Acesta este semnul prieteniei noastre pentru voi! Nume ca Charlotte Rampling, Batsheva Dance Company, Kibbutz Contemporary Dance Company, Declan Donnellan, Yoshi Oida, Tokyo Metropolitan Theatre, Barcelona Flamenco Ballet, Kibbutz Contemporary Dance Company vor fi în Sibiu special pentru voi. Vă îmbrățișez și vă aștept să ne reîntâlnim!”, este mesajul președintelui Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, Constantin Chiriac, pentru publicul din întreaga lume.
Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu introduce anul acesta varianta unui abonament la prețul de 500 lei, care oferă acces la toate evenimentele transmise în direct din sălile de spectacole și din restul spațiilor indoor unde au loc reprezentații cu public, precum și la spectacolele online înregistrate.
Prețurile biletelor variază între 20 de lei și 150 de lei, pentru spectacolele cu public (merită un drum până la Sibiu, atmosfera e foarte simpatică în timpul festivalului), și între 20 de lei și 75 de lei, pentru cele transmise online.
Biletele pot fi cumpărate de aici.
UniCredit Bank este și în acest an, conform tradiției, partener oficial al Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu.
Pariu pe microinfluenceri
Aplicația mobilă românească FameUp permite oricărui utilizator al Instagram (în curând şi Facebook şi Tik-Tok) cu cel puţin 500 de urmăritori să facă bani promovând diverse branduri, produse sau servicii. Astfel, FameUp facilitează contactul între microinfluenceri şi branduri şi democratizează accesul la contractele de promovare.
„FameUp este o platformă deschisă oricui, nu doar vedetelor. Dăm astfel posibilitatea şi celor cu un număr mic de urmăritori pe platformele sociale Instagram, Facebook sau Tik-Tok să participe la campanii de promovare” – explică Ionuţ Pătrăşcoiu, fondator şi CEO al FameUp.
O seamă de investitori, printre care Daniel Dines, fondatorul UiPath, au pariat recent 2,5 milioane de euro pe acest start-up. (ZF)
Merlin Bird ID
Sunt destui cei care postează pe Facebook poze cu păsări văzute în natură și cer identificarea lor. De acum poți instala în telefon o aplicație care să te ajute să afli singur ce zburătoare ai văzut sau auzit.
Telefoane pliabile
S-au vândut până acum câteva milioane de telefoane pliabile în toată lumea. Samsung a lansat săptămâna aceasta noile modele Galaxy Z Fold3 și Galaxy Z Flip3, ambele 5G și pliabile. E un pariu important al producătorului coreean, deoarece Fold3 costă între 8.900 și 9.400 de lei, în funcție de configurație. Este, cred, cel mai scump telefon de serie de pe piață. Mai multe informații, în acest review video.
Scurte
Ambiția Instagram de a concura cu TikTok prin promovarea clipurilor video scurte (Reels) îi revoltă pe unii dintre utilizatorii vechi. „Nu ne apucăm să dansăm pe Instagram, ne creăm conturi personale în altă parte”- spun unii creativi. (The Guardian)
Angajații Google, Facebook sau Twitter care aleg să lucreze permanent de acasă ar putea avea salarii mai mici în comparație cu cei care revin la birou. E și asta o metodă :)
______________________________________
Un muzeu al camerelor video și unul al videorecorderelor.
______________________________________
Doi nemți au inventat berea cu care poți merge la sală și cu care pui mușchi.
____________________________________
Muzeul Pergamon din Berlin și Deutsches Museum din München pot fi vizitate virtual.
_______________________________
Merge alături de aerul condiționat. Sunday FM.
________________________________
Rata de click pe subiectele culinare este mare la acest newsletter, așa că astăzi vă propun 87 de rețete cu busuioc. De sezon, cum ar veni.
Am testat cea mai bună (cred) mașină de spălat din punct de vedere calitate/preț.
Cum să-i legi copilului telefonul de mână
Și tu ai rătăcit o groază de lucruri pe când erai mic, așa că te enervezi degeaba dacă vine copilul de afară cu „nu știu ce-am făcut cu telefonul”. Avem soluția pentru a evita astfel de discuții, mai ales că nu mai e mult până începe școala.
Știrea zilei: Canyon a lansat un telefon mobil sub formă de ceas, cu numele Tony KW-31, pentru copilul tău. Primește un SIM 2G GSM, astfel că posesorul poate da telefon și primi apeluri de la încheietura mâinii. Vine cu un slot MicroSD pentru insert card cu muzică sau audiobook-uri, care sunt redate apoi de micul difuzor. Nu lipsesc jocurile educative preinstalate, calculatorul, funcția de alarmă și calendarul.
Tony KW-31 e un gadget cu funcții utile, simpatic și la un preț foarte bun.
Capriciile social media
Fotografia care a adunat cele mai multe like-uri în istoria Instagram și a internetului în general - peste 55 de milioane în doi ani și ceva - este cea de față, cu un simplu ou. Imaginea a fost cumpărată de pe Shutterstock. Cel ce a postat-o este Chris Godfrey, un om de publicitate, care a folosit ceva mai târziu celebrul ou într-o campanie CSR a Hulu.
Utilizatorii de Insta au votat masiv oul, la chemarea lui Chris Godfrey, ca reacție la invazia pe net a celebrităților pline de fițe.
Un top al fotografiilor Insta cu cele mai multe like-uri, aici. (din Civilization #52)
Cum sună Simfonia a X-a de Beethoven, completată de inteligența artificială
În primăvara anului 2019, Deutsche Telekom i-a invitat la o consultare pe unii dintre cei mai buni experți în inteligenţă artificială (AI) și i-a întrebat dacă ar fi de acord ca împreună cu o echipă de muzicologi să finalizeze Simfonia a X-a de Beethoven.
Beethoven începuse lucrul la această simfonie, dar nu a mai apucat să o termine. A lăsat în urmă o serie de partituri care au constituit baza prețioasă a proiectului.
Grupul de experți în AI și muzicologi au dezvoltat „Beethoven AI”, un software complex care „înțelege” stilul lui Beethoven.
Inteligența artificială nu a fost „hrănită” doar cu compozițiile lui Beethoven și însemnările sale despre a X-a simfonie; i s-au oferit spre studiu și lucrări ale unor compozitori și muzicieni care l-au inspirat și influențat pe Beethoven, precum Johann Sebastian Bach.
După 200 de ani de la moartea compozitorului, soluția AI a finalizat partitura, care a intrat în programul de repetiții al unei orchestre.
Premiera mondială a simfoniei va avea loc pe 9 octombrie la Forumul Telekom din Bonn. Premiera va fi transmisă în direct și gratuit pe MagentaMusik 360. De asemenea, casa de discuri BMG va lansa albumul „Beethoven X - The AI Project”.
Deutsche Telekom a publicat un mic fragment din lucrare:
As vrea sa adaug si: prima platforma din Romania unde firmele pot crea propriile cursuri sau, in viitorul apropiat, pot cumpara "bilete" pentru ca angajatii lor sa poata accesa cursurile din marketplace, care sunt create de profesionistii din domeniu. Adresa url este: https://vamas.ro