RAD Sculpture Park s-a deschis ieri în București. Vezi mai jos* cum poți să-l vizitezi.
Doar pentru că un cont online are fotografia mea nu înseamnă că sunt eu
WPP este cel mai mare grup de publicitate din lume, cu o valoare de piață de peste 11 miliarde de dolari.
Directorul său executiv, Mark Read, a fost vizat de o înșelătorie deepfake – scrie theguardian.com.
Escrocii au creat un cont fals de WhatsApp al lui Read, cu o fotografie publică a acestuia.
Pasul următor al infractorilor a fost să convoace manageri la o ședință pe Microsoft Teams care părea a fi cu respectivul CEO al WPP și cu un alt director executiv de rang înalt.
În timpul întâlnirii, impostorii au folosit o clonă a vocii lui Mark Read, precum și imagini de pe YouTube cu acesta, cu care au alimentat fereastra de chat a reuniunii.
În încercarea de a obține bani, infractorii i-au cerut unui alt executiv WPP să înființeze o nouă linie de business.
Executivii grupului și-au dat seama că e ceva necurat și tentativa de înșelăciune nu a avut succes.
„Doar pentru că un cont online are fotografia mea nu înseamnă că sunt eu” – a atenționat Mark Read, într-un email adresat angajaților.
Biden aplică taxe de 100% pe vehiculele electrice din China. Războiul comercial se intensifică
Tarifele pentru importurile de vehicule electrice din China vor crește de patru ori, a anunțat administrația Biden, de la 25% până la 100%.
„Muncitorii și întreprinderile americane pot întrece pe oricine - atâta timp cât au parte de o concurență loială. Dar, de prea mult timp, guvernul Chinei a folosit practici neloiale, care nu țin de piață” - a comentat Casa Albă.
Gama de noi taxe va fi introdusă progresiv în următorii trei ani. Ele vizează și alte industrii-cheie chineze, precum semiconductori, baterii litiu-ion, celule solare, seringi și ace. (qz.com)
Scurtmetrajele premiate la AI Film Festival
Runway a fost primul start-up care a lansat o platformă reușită de generare video pe baza unor instrucțiuni text (text-to-video).
La vremea respectivă, a creat senzație în lumea inteligenței artificiale și a fost inclus de revista Time în Top 100 cele mai influente startup-uri din lume.
Runway a organizat recent, în New York, a doua ediție a AI Film Festival, la care au concurat scurtmetraje realizate cu tehnologii AI pentru generarea de imagini sau editare.
S-au înscris aproximativ 3.000 de filme, de zece ori mai multe decât la precedenta ediție, ceea ce arată cât de mult a crescut interesul pentru această tehnologie în ultimul an.
Runway are un oarecare avans în domeniul divertismentului generat de inteligența artificială față de concurență. Instrumentele sale de editare au fost folosite în emisiunea The Late Show with Stephen Colbert și în filmul Everything, Everywhere All at Once. Mai recent, AI Runway a creat imagini de scenă pentru Celebration Tour al Madonnei.
Scurtmetrajele premiate la AI Film Festival, aici.
Știi cum să te ferești de tehnicile de manipulare online? Test/joc: cum devii un mogul media specializat în știri false și dezinformare
O informație falsă, spectaculoasă, fabricată pe baza unor tehnici de manipulare eficiente și distribuită masiv, prin presă (uneori) și social media (cel mai des), pentru a dezinforma o mare masă de oameni în interesul unei entități, se viralizează rapid înainte de a fi dezmințită.
În multe cazuri, dezmințirea nici nu mai e receptată de către cei care și-au format o convingere solidă pe baza respectivei informații false.
Însă o dată ce înțelegem care sunt tehnicile de manipulare, evităm în a ne lăsa păcăliți și, mai ales, evităm să amplificăm și noi mesajele false prin distribuire online inocentă sau în discuții cu apropiații și cunoscuții.
Una dintre tehnicile des folosite este Manipularea emoțională
E în firea omenească să devenim mai influențabili și mai puțin raționali atunci când trăim emoții intense precum frica și indignarea.
Pe acest fapt mizează manipulatorii atunci când apelează la limbajul emoțional. Titlurile din presă sau enunțurile inflamate din social media ar trebui să ne aprindă beculețul roșu de avertizare cum că e posibil că niște oculți să încerce să ne manipuleze în interesul lor.
Să luăm și câteva exemple de titluri manipulatoare prin limbaj emoțional: Ceea ce urmează să vezi te va îngrozi; Vei fi șocat de ceea ce medicul tău îți ascunde; Judecătorul a emis astăzi o hotărâre DEZGUSTĂTOARE. Îți va face sângele să fiarbă.
Este demonstrat că utilizarea cuvintelor tari, mai ales a celor care generează emoții negative, cresc potențialul viral al conținutului digital.
Cum să te aperi
Ia o pauză înainte de a trage o concluzie și de a reacționa. Gândește-te: dacă postarea sau știrea te fac să simți frică, să fii furios sau tulburat, este posibil ca cineva tocmai să încerce să te manipuleze printr-un limbaj emoțional pentru ca tu să îți formezi anumite convingeri sau să contribui la viralizarea informației false.
O altă tehnică este Falsa dihotomie
În acest caz, manipulatorii îți prezintă un număr limitat de opțiuni sau opinii obligatorii și ultimative ale unei probleme, deși realitatea este mult mai complexă. Exemple de astfel de mesaje: Dacă nu ești cu noi, ești împotriva noastră; Ești fie parte a soluției, fie parte a problemei; Dacă îl votezi pe X, nu vei mai putea să-ți plătești facturile; Dacă nu susțineți protestele, atunci nu credeți în justiție.
Dihotomia falsă poate fi o tehnică persuasivă, deoarece limitează artificial variantele de alegere, făcându-i pe oameni să se simtă prost dacă nu sunt de acord cu alegerea presupus corectă care le este prezentată. În realitate, este posibil să nu existe răspunsuri clare corecte sau greșite.
Mai mult, cei care folosesc tehnica falsei dihotomii vor poziționa adesea opțiunea intenționată / manipulativă ca fiind cea mai de dorit dintre alternativele prezentate.
Cum să te aperi
Fii atent când întâlnești construcții tip „ori/ori", „dacă asta/atunci asta" și alte afirmații similare care implică una dintre cele două opțiuni. Cele mai multe situații sunt mai complexe decât limitate la două variante, așa cum le prezintă manipulatorii. Fii atent de asemenea la situațiile în care existența altor opțiuni este negată sau ascunsă.
De ajuns cu teoria, hai să intrăm într-un joc online captivant. Îți va plăcea
În acest joc, care prezintă câteva dintre principalele metode de manipulare despre care vom discuta în episoadele viitoare, tu devii, de pildă, un mogul media specializat în știri false și dezinformare. Deciziile pe care le iei îți pot crește influența online prin coagularea unei comunități de fani. Implicit, crește numărul utilizatorilor pe care îi manipulezi prin informații false.
Jocul ne permite să înțelegem tacticile și tehnicile de manipulare online și să ne apărăm astfel de intoxicări pe viitor.
Pentru a intra în joc dă click aici și oprește-te mai întâi la secțiunea „despre” pentru a înțelege pe deplin regulile.
Acest joc este o componentă a Ghidului de prebunking (tehnică de creare a rezistenței preventive la dezinformare) conceput de Google (click!) pentru a-i ajuta pe utilizatorii de internet să identifice conținutul online manipulator. (va urma)
UniCredit Bank susține scena de artă contemporană la RAD ART FAIR 2024*
UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment de artă contemporană din România, deschis ieri (joi) până pe 19 mai, la CARO București
UniCredit Bank prezintă RAD Design și Parcul de Sculptură, două categorii care găzduiesc lucrările a peste 30 de artiști români și internaționali.
RAD Design, o expoziție curatoriată de Adela Maria Marius, reunește lucrări de design colectibil realizate de peste 20 de artiști internaționali de renume.
Parcul de Sculptură oferă vizitatorilor ocazia de a explora sculpturi inovatoare pe o suprafață de 5.000 de metri pătrați, inclusiv lucrări impresionante precum sculptura în piatră gravată, cântărind 800 de kilograme realizată de Miklos Onucsan, respectiv pictura de 3,2 metri a artistului Xavier Robles de Medina.
”Una dintre prioritățile noastre este să conectăm mediul artistic si creativ cu potențialii pasionați și consumatori. UniCredit Bank este deja asimilat de ani buni ca fiind cel mai important susținător al manifestărilor culturale și creative din România și reconfirmăm acest lucru prin adăugarea în portofoliul nostru de proiecte a RAD ART FAIR. Ne vedem acolo!”, a declarat Anca Ungureanu, Identity and Communication Director la UniCredit Bank.
RAD ART FAIR 2024 reunește 26 de galerii și peste 90 de artiști expozanți.
Toți clienții UniCredit Bank beneficiază de 20% discount la achiziția de bilete, indiferent de categoria aleasă, la plata cu cardul UniCredit Bank. Reducerea se va aplica automat, la momentul plății, direct în platforma Entertix.
Instagram a fost cea mai descărcată aplicație din lume în aprilie
Tiktokeri dau în judecată guvernul
Opt creatori de conținut TikTok au dat în judecată guvernul american, contestând noua lege federală care ar urma să interzică populara platformă de socializare la nivel național dacă societatea-mamă cu sediul în China nu își vinde participațiile în termen de un an.
Avocații creatorilor susțin în proces că legea încalcă drepturile utilizatorilor la libertatea de exprimare prevăzute de Primul Amendament.
TikTok a intentat un proces separat împotriva statului american - scrie presa internațională.
Cum îi faci pe consumatori să se uite mai mult timp la clipurile corporate
Clipurile video publicate de companii cu durata de 30-60 de minute au aproximativ jumătate din rata de engagement a celor de 1-3 minute, dar obțin de peste 10 ori mai mult timp total de vizionare.
Este una dintre concluziile platformei de video marketing Wistia care spune că a analizat „milioane de videoclipuri de la mii de companii” pentru a înțelege ce tipuri de astfel de conținut rezonează cu consumatorii. Analiza, aici.
SCURTE
Muzică. Cele mai vândute albume în diferite țări. De pildă, în Australia, albumul Live in Bucharest al lui Michael Jackson este pe locul 7 cu 210.000 copii vândute.
Și din actualitate, o colecție de 18 albume noi, selectate de Pitchfork, cu link-uri către platformele de streaming.
________________
Video. Reels mai lungi de 90 de secunde pe Instagram nu fac bine la reach. Informații suplimentare.
_______________
Aromele lumii. Cafea Corazón de Jesús din Costa Rica sau Cruz Gorda din El Salvador, la un click distanță. Plus altele. Recomand.
________________
Social. O coafeză din Helsinki a lansat chat-free silent service și are succes. Altfel spus, clientele care aleg acest serviciu sunt sigure că nu vor pleca cu capul mare de la salon, în urma unei conversații nesfârșite cu coafeza despre vreme, copii, modă șamd.
_______________
Controverse. Cea mai bogată femeie din Australia, Gina Rinehart, a cerut Galeriei Naționale să retragă dintr-o expoziție portretul său realizat de un pictor cu origini aborigene. Pe când era copil, pictorul a fost luat de la familia sa naturală pentru a fi educat în stil occidental.
Online. Turiștii români și străini pot descoperi noi destinații de călătorie în România pe noua platformă de promovare a turismului cultural, România Atractivă, lansată săptămâna aceasta. Platforma include 12 rute turistice tematice, cu 275 de obiective de vizitat.
FILM
Acum 45 de ani, Francis Ford Coppola a prezentat la Cannes Apocalypse Now.
Ieri, a revenit la festival cu cea mai recentă epopee a sa, Megalopolis, „o examinare de 120 de milioane de dolari a lăcomiei și idealismului într-o Americă futuristă și distopică” (Variety)
Regizorul (85 de ani) și echipa sa au fost ovaționați minute bune la prezentarea filmului.
Să ne bucurăm de primăvară, zic.