„Uită-te la mine când vorbesc cu tine.”
Fotograful coreean Seongmin Park a surprins o maimuță de zăpadă și pe puiul ei relaxându-se într-un izvor termal din prefectura Nagano, Japonia. Imaginea a câștigat locul al doilea în cadrul Premiilor Naționale ale Republicii Coreea din cadrul Sony World Photography Award 2024. Via msn.com.
Nu comentez. Câine-robot aruncător de flăcări, la vânzare
Thermonator, primul câine-robot aruncător de flăcări, poate fi cumpărat pe piața americană la prețul de 9.420 de dolari.
Flăcările sunt alimentate de benzină sau napalm. Robodog-ul are o baterie de o oră, o rază de aruncare a flăcărilor de 30 de metri și conectivitate Wi-Fi/Bluetooth pentru control de la distanță.
De asemenea, include un senzor Lidar și o cameră video pentru cartografiere și evitarea obstacolelor.
Producătorul spune că posibilele aplicații ale noului robot sunt „controlul și prevenirea incendiilor de pădure”, „managementul agricol”, „conservarea ecologică”, „îndepărtarea zăpezii și a gheții”, plus „divertisment și efecte speciale”.
Utilizarea și vânzarea aruncătoarele de flăcări nu sunt reglementate în mod specific în 48 de state americane.
Cum utilizează cititorii Civilization Inteligența artificială
Întrebarea pe care am pus-o: Avem ChatGPT de 18 luni. S-a dovedit pentru voi cu adevărat util, dincolo de fascinația inițială cum că un soft conversează cu noi „omenește”? Îl folosiți în activitatea de zi cu zi? Cum și la ce?
Am obținut un vox pop, cu 59 de răspunsuri.
TikTok: nu plecăm nicăieri, mergem în instanță
Așadar, marți, și Senatul SUA a adoptat proiectul de lege care impune ca ramura americană a TikTok să fie vândută de proprietarul chinez ByteDance în termen de 270 de zile sau va fi închisă definitiv din motive de securitate națională. Miercuri, proiectul a fost semnat și de președintele Biden și a devenit lege.
Experții în securitate spun că există riscuri ca guvernul chinez să aibă acces, prin TikTok, la date sensibile aparținând celor 170 de milioane de utilizatori americani sau pentru a răspândi propagandă.
Legea permite TikTok să continue să funcționeze în Statele Unite timp de cel puțin nouă luni.
TikTok a promis că va contesta legea în justiție. „Fiți siguri, nu plecăm nicăieri”- a declarat directorul său executiv, Shou Chew, într-un videoclip adresat americanilor. „Suntem încrezători și vom continua să luptăm pentru drepturile voastre în instanțe”.
Acest proces ar putea dura ani, timp în care rețeaua socială ar putea funcționa în continuare pe teritoriul american.
Dacă te interesează subiectul, The New York Times are un documentar ($) pe tema aceasta.
Quit-Tok sau cum se răzbună tinerii pe unii manageri
Din ce în ce mai mulți angajați tineri povestesc pe rețelele de socializare modul cum au decurs demisiile sau concedierile prin care au trecut - scrie Financial Times ($). Fenomenul a fost denumit „Quit-Tok".
De pildă, unii foști angajați postează videoclipuri cu înregistrarea discuțiilor online pe care le-au avut cu șefii pe tema plecării.
„Cred că astfel de videoclipuri sunt o lecție dureroasă, dar necesară pentru angajatorii care desconsideră, din punct de vedere uman, personalul, atât în timpul cât și la finalul angajării" - comentează Maja Korica, profesor de management strategic la Institut d'Économie Scientifique Et de Gestion Paris.
Fuziunea dintre UniCredit România și Alpha Bank România, premiată drept „Cea mai bună tranzacție de fuziuni și achiziții pentru o instituție financiară din Europa Centrală și de Est”
Revista EMEA Finance a anunțat că premiul pentru „Cea mai bună tranzacție de fuziuni și achiziții pentru o instituție financiară din ECE” este decernat pentru fuziunea UniCredit România și Alpha Bank România.
UniCredit a fost desemnată „Best Financial Institution M&A Deal in CEE” pentru fuziunea dintre Alpha Bank România și UniCredit Bank România, în cadrul premiilor anuale EMEA Finance Achievement Awards.
Fuziunea filialelor românești și crearea celei de-a treia bănci ca mărime din România, după totalul activelor, are o semnificație importantă pentru prezența grupului UniCredit pe o piață cheie în creștere. (P)
Algoritmii Facebook stimulează spamul AI generat de ferme de click-uri
Algoritmii Facebook promovează imagini bizare, generate de inteligența artificială, postate de spammeri și escroci către un public de oameni care interacționează și care, probabil, nu înțeleg că respectivele „fotografii” nu sunt reale - este concluzia unei analize a cercetătorilor de la Stanford și de la Universitatea Georgetown, citați de 404 Media.
Sute de pagini de spam generat AI postează de zeci de ori pe zi și sunt recompensate de algoritmii Facebook. Pentru că acest spam funcționează, imagini din ce în ce mai ciudate (de pildă, un Iisus alcătuit din creveți) devin virale. Unele dintre paginile care inițial păreau să nu aibă alt scop decât acela de a acumula un număr mare de urmăritori au trecut la direcționarea traficului către site-uri web uniform presărate cu reclame (respectivele site-uri sunt ele însele uneori generate de AI) sau către site-uri care vând produse ieftine sau promovează escrocherii. Unele dintre aceste pagini dubioase au început, de asemenea, să cumpere reclame pe Facebook și să-i îndemne pe utilizatori să dea like „Dacă respectați armata americană” – de exemplu.
Aceste imagini fabricate pe platforme AI adună sute de milioane de interacțiuni și sunt afișate prin intermediul feed-ului Facebook și unor utilizatori care nu urmăresc paginile.
Ca exemplu, avem imaginile fake cu acest copil african care construiește, chipurile, obiecte spectaculoase:
Sponsorizat
Studiu de caz. ENGIE | SWISSCAPS: Parteneriat pe termen lung pentru reducerea costurilor cu energia electrică
Printre parteneriatele de succes încheiate de ENGIE Romania în domeniul energiei verzi, se numără cel încheiat cu SWISSCAPS Romania, companie membră a grupului AENOVA, unul dintre liderii mondiali din domeniul producției contractuale Business to Business pentru industria farmaceutică şi de asistență medicală.
La fabrica SWISSCAPS Romania din Cornu, județul Prahova, unde se produc şi se ambalează capsule gelatinoase moi şi capsule moi vegane, ENGIE a construit, în 2020, o centrala fotovoltaică având o putere de 360 kWp. Cu un total de 960 panouri, centrala a fost construită pe acoperișul a două hale industriale, pe o suprafață de 2.500 mp, energia produsă fiind injectată în instalația de utilizare a companiei, asigurând, astfel, o parte din consumul propriu de energie electrică.
ENGIE Romania a preluat întregul proiect de eficientizare energetică, de la consultanță și proiectare personalizată până la instalare şi asigurarea serviciilor de mentenanță şi monitorizare.
In 2023, SWISSCAPS a decis extinderea capacității de producție a centralei fotovoltaice existente, instalată în 2020, pentru a beneficia de utilizarea la maximum a suprafeței disponibile pe acoperişurile fabricii şi de mărirea capacității centralei de a genera energie electrică verde. Astfel, ENGIE a oferit soluția extinderii centralei fotovoltaice construita anterior, prin instalarea suplimentară a unui număr de 548 de panouri pe o suprafață de 2.150 mp, mărind capacitatea inițială a centralei cu încă 298 kWp.
„În 2023, am decis să extindem sistemul fotovoltaic existent. Am ales ENGIE întrucât cu ei am realizat şi sistemul existent, astfel încât a fost o continuare firească. ENGIE a fost partenerul potrivit pentru noi întrucât ne-a oferit o soluție la cheie: de la design, execuție, implementare, punerea în funcțiune, ei s-au ocupat de tot. Pentru noi, acest lucru a fost esențial, deoarece nu avem competențe în această zonă şi avem încredere în ENGIE.
În toți aceşti ani, colaborarea noastră cu ENGIE a fost foarte eficientă. Ne înțelegem reciproc nevoile, ENGIE ne cunoaşte bine, ne înțelege infrastructura, ceea ce ne face colaborarea uşoară. A fost un proiect de mare succes. Recomand ENGIE şi altor parteneri pentru că echipa ENGIE oferă servicii complete şi au experiență, tot ce e nevoie.”, declară reprezentanții SWISCAPS.
SWISSCAPS va obţine un consum redus de energie electrică din reţeaua publică prin producţia proprie de energie verde, contribuind astfel și la reducerea amprentei de carbon. Centrala fotovoltaică va genera anual aproximativ 741 MWh și va ajuta la reducerea emisiilor echivalente pentru 161 de tone de dioxid de carbon pe an.
Soluțiile descentralizate de producție a energiei devin din ce în ce mai mult o necesitate pentru business-urile care doresc să se mențină competitive și sustenabile, prin reducerea costurilor cu energia și reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Toate acestea fac parte din pachetul de beneficii pe care ENGIE le oferă clienților săi pentru a-și atinge obiectivele de decarbonare.
Află mai multe detalii despre parteneriatul ENGIE | SWISSCAPS Romania aici.
Invitat la Cronicari Digitali
Ocazie rară. Mă puteți vedea și auzi în acest episod al podcastului Cronicari Digitali:
Bubble Tea a creat cel puțin șase miliardari în China
Bubble Tea este o băutură dulce pe bază de ceai, care conține „bule” moi de tapioca, devenită preferata Generației Z.
A fost inventată în 1980, în Taiwan.
La sfârșitul acestei luni, al treilea cel mai mare lanț de Bubble Tea din China, Sichuan Baicha Baidao, se va lista la bursa din Hong Kong. Analiștii spun că valoarea companiei va atinge aproape 4 miliarde de dolari, iar fondatorii săi, soții Weihong, vor deveni miliardari cu o avere netă 2,7 miliarde de dolari.
De asemenea, cel mai mare comerciant de ceai cu bule din China, Mixue Group, ia în considerare o ofertă publică inițială. Compania are aproximativ 36.000 de puncte de vânzare, ceea ce o face aproape la fel de mare ca Starbucks.
Mixue a fost fondată de frații miliardari Zhang HongChao și Zhang Hongfu în 1997, Bloomberg estimând că fiecare frate are o avere netă de 1,5 miliarde de dolari.
Mai mult de jumătate dintre companii au avut cel puțin un incident de securitate cibernetică în ultimele 12 luni, cu pagube de 300.000 de dolari în medie
Cisco a publicat Cybersecurity Readiness Index 2024, un amplu sondaj în rândul a peste 8.000 de lideri din domeniul securității și din sectorul privat de pe 30 de piețe globale.
Câteva dintre principalele constatări ale raportului:
Aproape o treime din companiile digitalizate au constatat că angajații lor comută, în interes de serviciu, între cel puțin șase rețele pe parcursul unei săptămâni. În afară de rețeaua securizată a organizației, angajații accesează, de exemplu, și rețeaua de acasă sau din locuri publice - ceea ce, evident, comportă riscuri.
54% dintre companiile intervievate au declarat că au avut parte de un incident de securitate cibernetică în ultimele 12 luni, iar 52% dintre cei afectați au spus că aceste incidente i-au costat cel puțin 300.000 de dolari pe fiecare.
80% dintre organizații au recunoscut că existența în structura IT proprie a mai multor soluții punctuale de securitate a încetinit capacitatea de a detecta, reacționa și de a se redresa în urma incidentelor.
Mai multe informații despre vulnerabilitatea organizațiilor în fața atacurilor și raportul în întregime, aici.
Automobilele electrice, pe val
Una din cinci mașini vândute în lume în 2024 va fi electrică, iar cererea va crește în următorul deceniu - apreciază International Energy Agency (IEA), agenție multinațională cu sediul la Paris.
Până la sfârșitul anului, cumpărătorii vor achiziționa 17 milioane de automobile electrice, în creștere de la 14 milioane în 2023. (qz.com)
O poveste frumoasă despre creativi
The Hotel Chelsea din 222 West Twenty-Third Street New York e un loc mitic pentru artă.
Încă de la deschiderea sa, la sfârșitul anilor 1880, Hotelul Chelsea a atras ca un far suflete pierdute și artiști.
Chelsea a devenit un centru creativ înfloritor și influent mai ales în anii 1960.
Managerul, Stanley Bard, accepta ca artiștii să plătească chiria cu întârziere sau deloc. Era încântat adesea să primească o operă de artă sau un cântec proaspăt compus în locul banilor.
O mulțime de muzicieni au poposit la Hotel Chelsea, iar publicația Far Out a adunat într-un playlist 40 de piese despre acest loc sau compuse în acest loc.
(Sursă foto)
SCURTE
AI. Coca-Cola a semnat un contract de 1 miliard de dolari cu Microsoft în domeniul inteligenței artificiale. Acordul pe cinci ani vine în contextul în care concurenții Red Bull și Pepsi folosesc deja inteligența artificială pentru a urmări engagement-ul consumatorilor.
__________________
Eveniment. Brunch de Florii, la Beans & Dots - Muzeul de Artă Recentă. Meniu și rezervări.
________
Turism. Pe 15 mai se lansează România Atractivă, o ambițioasă enciclopedie turistică online a țării, o hartă de itinerarii - „cu 12 rute tematice de turism, pe care sunt așezate 275 de obiective de vizitat, descrise în zeci de materiale multimedia”.
____________________
Climă. Pentru că valurile de căldură devin din ce mai intense, meteorologii americani au adăugat nuanța Magenta în sistemul de avertizare prin coduri de culoare pentru populație. Magenta semnifică cea mai gravă și cea mai mortală dintre cele cinci categorii de pericol de caniculă, adică „o căldură extremă rară și/sau de lungă durată, slab ameliorată peste noapte”. (AP)
__________________
Marketing. Catalogul unui producător de artificii japonez la 1890. Sper ca artificiile să fie înlocuite în viitorul imediat de spectacole cu drone, inițiativă timidă deocamdată.
_________________
Istorie. Ce făceai în aprilie 2005? Întreb, pentru că la această dată s-a născut Youtube.
Pe 23 aprilie 2005, Jawed Karim, unul dintre cofondatorii YouTube, a urcat pe platformă un prim clip:
___________
Competiții. Avem și un concurs de food photography. Nominalizații.
______________________
FILM
Premiera, în iunie.