Fotografie de Moti Gidon publicată în grupul Facebook MACRO.
Dacă ai iPhone, mâine dimineață te pot trezi JARVIS, David Goggins sau Taylor Swift. La alegere
E o aplicație mobilă bazată (evident) pe AI care te strigă pe nume în zori cu vocea sintetizată a unei celebrități - alegi una din portofoliul de zece astfel de voci, îți citește programul zilei, principalele știri, meteo, strigă la tine să te ții de promisiuni (+16). Este aplicația - ceas deșteptător Arlo și funcționează deocamdată doar pe iPhone și iPad.
Cum să te antrenezi pentru un interviu
interviewsby.ai este o aplicație cu care poți să exersezi răspunsuri potrivite la interviuri pentru angajare și care îți oferă rapid feedback. Completezi tu fișa postului pentru a obține chestionarul HR corespunzător.
Cum să mărești timpul de întârziere a expedierii email-urilor
Secundele setate pe care le aștepți să treacă până pleacă email-ul după ce ai apăsat send au rostul lor. E util să mărești acest timp de la 5-10 secunde, cât îl fixează serviciul de email by default, la 30 de secunde - când e posibil.
…pentru că, în a 18-a secundă, s-ar putea să îți amintești de documentul text pe care ai uitat complet să îl atașezi sau, în a 29-a secundă, ți-ai putea da seama că ai scris greșit numele celui cu care discuți. Schimbarea cronometrului de anulare a trimiterii ți-ar putea salva viața (profesională).
Cum faci:
Gmail: Deschide Inbox, apoi click pe Settings. („See all settings”), selectează „Undo send,” apoi, „30 seconds.”
Apple Mail: Pe Mac, mergi la Settings > Composing, apoi la „Undo send delay” to „30 seconds.” Pentru iOS, deschide Settings > Mail, apoi du-te la „Undo Send Delay”.
Outlook: Mergi la Settings > View all Outlook settings. Selectează Mail > Compose and reply. Când ajungi la „Undo send”, alege 5 sau 10 secunde.
iPhone cucerește sud-estul Asiei
Vânzările de smartphone-uri au scăzut și în sud-estul Asiei (Indonezia, Thailanda, Filipine, Vietnam și Malaysia), dar mai interesant mi se pare că ierarhia principalelor branduri s-a modificat. Astfel, livrările de iPhone au crescut substanțial, în vreme ce celelalte branduri importante cam pierd cotă de piață:
Explicația: o mulțime de consumatori din economiile emergente încep cu telefoane mai ieftine. Dar, pe măsură ce progresează din punct de vedere economic, mulți cumpără smartphone-uri Apple pentru că le oferă un anumit statut.
Suntem invitați la Conferința de Vânzări „De la PION la CAMPION". Oportunitate de participare 1+1
Fie că ne place sau nu, suntem oameni de vânzări în fiecare zi. Vindem produsele sau serviciile companiei la care lucrăm, ne vindem competențele pe piața muncii, ideile sau căutăm aprecierea oamenilor din jur. Dacă abilitatea de a (ne) vinde este o certitudine în orice tip de comunicare, atunci oare nu ar fi o irosire de oportunitate să nu ne întâlnim cu Jeffrey Gitomer, trainerul nr. 1 în vânzări la nivel mondial?
Arta de a NU vinde (ADNV), brandul care propune o nouă filosofie de vânzări în România, organizează pe 7 iulie, la București, singura conferință națională de vânzări, sub emblema "De la PION la CAMPION", un eveniment aflat la intersecția dintre educație, motivație, inspirație și networking. Titlul evenimentului este o metaforă creativă inspirată din șah, care trimite la evoluția oamenilor de vânzări, pionul fiind singura piesă care se poate transforma în oricare alta, inclusiv în Regină.
Conferința îi aduce pe scenă în vânzări pe trainerii Jeffrey Gitomer și Andrei Dunuță (foto dreapta), care, împreună cu directori ai unor mari companii și experți în vânzări, vor pune pe masă strategiile care dau șah-mat în jocul vânzărilor, totul sub atenta moderare a lui Mihai Morar.
Regele vânzărilor, autor de bestseller-uri, printre care cea mai bine vândută carte de sales, "Biblia Vânzărilor", Jeffrey Gitomer mărturisește că „motivul pentru care mă întorc pentru a doua oară la București este că ați fost una dintre cele mai bune audiențe pe care le-am avut vreodată. Vreau să mă asigur că vă ghidez în secolul 21 într-un mod care vă ajută să treceți la nivelul următor. Vă pot promite că puteți deveni mai buni dacă vreți să deveniți mai buni și vă pot promite că voi fi acolo pentru a vă ajuta să obțineți mai mult!", declară el. Agenda Conferinței este gândită astfel încât fiecare participant să plece cu un ghid de bune practici, dar și cu un plan concret de mutări pe care le are de făcut pentru a face trecerea de la PION la CAMPION în vânzări. Networking-ul va fi intens încurajat, cei 1000 de oameni de business & sales așteptați având șansa de a dezvolta sau consolida relații, prietenii și parteneriate.
Conferința "De la PION la CAMPION" va avea loc la ONE Club București. Biletele sunt deja disponibile pe www.adnv.ro pentru achiziție, atât pentru persoanele fizice, cât și pentru companii, care pot recompensa echipele de vânzări pentru dedicare și implicare. Participarea la eveniment reprezintă totodată o zi de training și în același timp o zi de teambuilding neconvențional.
Puteți folosi codul de reducere 1+1 la achiziționarea unui bilet la conferința „De la PION la CAMPION" și primiți cadou încă un bilet pe care îl puteți transmite unui prieten sau colaborator. Jeffrey Gitomer are o deviză: "There is no prize in sales for second place." Cei care vor să fie campioni în vânzări vor fi cu siguranță la conferința "De la PION la CAMPION"!
Atelierul de șanse pentru o viață nouă la Orange Digital Center
Bogdan are 35 de ani, livrează pizza, dar visează să facă altceva: să dezvolte site-uri. Este unul dintre cursanții care au șansa de a-și schimba viața, la Orange Digital Center din București.
Cifrele excluziunii digitale din România: aproximativ 10 milioane de români au dificultăți în a comunica online (nu știu să folosească email-ul, de exemplu), nu au abilitatea de a se informa corect (nu fac diferența între o știre reală și una falsă), nu pot rezolva sarcini elementare pe computer/telefon (să plătească o factură, de exemplu) sau să creeze conținut (să-și alcătuiască un CV pe care să-l trimită unui posibil angajator).
De asemenea, în zona economiei, doar 15,2% dintre întreprinderi au integrat tehnologii digitale în activitate.
Inițiativa Fundației Orange de a inaugura, oficial, ieri, Orange Digital Center România este așadar oportună și va contribui la reducerea decalajului digital.
Acest clip de trei minute conține miniinterviuri cu participanții la programul Centrului.
Cum funcționează Orange Digital Center România
Este un hub amplu de educație digitală, care oferă programe gratuite de formare și educație digitală pentru aproximativ 2.000 de beneficiari/an, cum sunt adolescenți pasionați de tehnologie, tineri în căutarea unui loc de muncă și adulți care își doresc o reconversie profesională cu ajutorul abilităților digitale.
Tipuri de cursuri
Curricula Orange Digital Center cuprinde, în prezent, 28 de cursuri gratuite, de scurtă și lungă durată printre care: Google workspace, Graphic & video design, Programare frontend development, Data analytics & Business intelligence, Robotic process automation, Bazele eCommerce, dar și Prelucrarea lemnului, Confecții metalice, Operare laser, Design botanic sau Descoperire vocațională.
Activitatea Orange Digital Center se desfășoară într-un loc cu o poveste aparte, un spațiu care a primit la rândul său o a doua șansă - Nod Makerspace. Acesta este primul spațiu creativ de mari dimensiuni din România, un exemplu de bune practici de transformare a unei hale industriale din industria bumbacului, situată pe cheiul Dâmboviței. Spațiul Orange Digital Center din cadrul Nod Makerspace are o suprafață de 360 de metri pătrați, cu patru săli distincte și un spațiu de coworking, cu facilități de prototipare și testare a produselor digitale, precum și ateliere de confecționare de produse sau prelucrare a metalelor și a lemnului.
În același timp, pentru a continua demersurile de incluziune socială a persoanelor cu deficiențe senzoriale, în cadrul Orange Digital Center vor fi susținute, cu tehnologie specială, două cursuri dedicate persoanelor cu deficiențe de vedere, dezvoltate cu ajutorul partenerilor AMAIS și Asociația pentru Dezvoltare Urbană.
Sub umbrela hub-ului se mai află: Școala de Coding – ce reunește programele de dezvoltare a competențelor digitale, dar și programe cu tradiție, precum Solidarity FabLab și competiția de educație digitală SuperCoders.
Programele de formare ale Orange Digital Center sunt deschise publicului larg, însă vor avea prioritate persoanele aflate în situații dificile. De exemplu, adolescenții cu posibilități materiale reduse, care se pregătesc pentru o carieră digitală, tinerii aflați în căutarea unui loc de muncă sau adulții care își doresc o reconversie profesională.
Prin inițiativa Orange Digital Center, Fundația Orange, alături de partenerii Fundația Leaders, Digital Stack, Nod Makerspace și Simplon, sprijină gratuit persoanele vulnerabile în a dobândi competențe și abilități necesare pentru meseriile viitorului, tot mai digitalizate.
Mai multe detalii despre cursurile, programele și evenimentele din Orange Digital Center se regăsesc pe website-ul www.orangedigitalcenter.ro.
Având o finanțare de peste 800.000 euro din partea Grupului Orange, centrul face parte dintr-o rețea de centre digitale prin care Orange se implică în reducerea decalajului digital în Europa, Africa și Orientul Mijlociu.
Ceea ce nu se vede: o subclasă de muncitori prost plătiți în slujba inteligenței artificiale
Înainte ca inteligența artificială să ne ia locurile de muncă și să ne trimită în șomaj, aceasta creează milioane de noi locuri de muncă, dar din categoria bullshit jobs, posturi plictisitoare, prost plătite și precare.
Exemplu: la câteva luni după ce a absolvit facultatea în Nairobi, tânărul Joe a obținut un loc de muncă ca adnotator. Este o munca plictisitoare de procesare a informațiilor brute folosite pentru a antrena inteligența artificială.
Inteligența artificială învață prin identificarea de modele în cantități enorme de date, însă mai întâi aceste date trebuie să fie sortate și etichetate de oameni. În cazul lui Joe, el a etichetat imagini pentru sistemele inteligente ale mașinilor care se conduc singure, identificând în materiale video fiecare vehicul, pieton, biciclist și orice obstacol la care un șofer trebuie să fie atent, cadru cu cadru și din toate unghiurile posibile ale camerei. Este o muncă dificilă și repetitivă. O secvență de câteva secunde de filmare necesita opt ore pentru a fi adnotată, pentru care Joe era plătit cu aproximativ 10 dolari.
Munca e suprarealistă, alienantă - de pildă, să etichetezi, în fotografii cu mulțimi, coate, genunchi și capete, fără să știi de ce faci asta.
Un amplu și bine documentat reportaj pe tema aceasta, în The Verge.
Speakerphone Dell. Îl recomand celor care vorbesc cu orele via online sau lucrează remote
Devii mai convingător și lași o impresie mai bună atunci când te auzi clar într-o convorbire la distanță. Există studii serioase care demonstrează asta.
Așa că dacă lucrezi și comunici mult remote, îți recomand o investiție utilă, pe care nu o vei simți pe card, dar care îți va schimba în bine viața: speakerphone-ul Dell.
Arată ca un OZN cu diametrul de zece centimetri, e ușor, poate fi strecurat în geantă în deplasări – de altfel vine cu o husă de protecție în acest scop.
Eu l-am conectat la laptop și telefon (Android) și s-a sincronizat instantaneu.
Acum, sigur, că îți pui întrebarea la ce-mi trebuie un astfel de gadget, din moment ce am microfon/difuzoare la laptop. Răspunsul vine rapid: ca să te auzi și să auzi mult mai bine și mai clar, iar interlocutorii să nu remarce cățelul lătrând în background, de pildă.
Speakerphone-ul Dell vine cu sistem încorporat de anulare a ecoului și de reducere a zgomotului de fond, plus un microfon omnidirecțional de 360° care captează sunetul din toate direcțiile, asigurându-ne că fiecare voce din cadrul unei reuniuni este auzită.
Este certificat Zoom și optimizat pentru principalele platforme de conferințe la distanță.
Conectivități generoase
Când l-am scos din ambalaj, m-a surprins câte posibilități de conectare are acest speakerphone: un port USB-C, două USB-A 3.1 și unul HDMI.
E explicabil: acest gadget se poate cupla concomitent cu diverse echipamente, de pildă cu un laptop, cu un monitor 4K, cu un memory stick (pentru transfer de date de până la 10 Gbps), plus că poate încărca (90W) la nevoie telefonul sau o power bank.
Interfață comodă
Răspunzi la apeluri și le închei cu ușurință, activezi și dezactivezi sunetul și controlezi volumul cu ajutorul butoanelor încorporate, cu LED-uri.
Și în încheiere cu pont: în clipele de relaxare, poți folosi acest speakerphone și ca boxă pentru muzică sau sonor la filme pe laptop.
Un clip cu demo funcționare:
Poate fi comandat prin intermediul eMAG.
Site-uri generate AI scot bani din gunoi online
Roboți animați de inteligență artificială umplu site-urile cu texte junk generate AI pentru a câștiga bani din reclame plasate automat. Conform unui raport, peste 140 de branduri importante plătesc pentru reclame care ajung pe site-uri improvizate scrise de AI, probabil fără știrea lor.
Cele mai multe companii care își fac publicitate online licitează în mod automat locurile de difuzare a anunțurilori prin metoda programmatic advertising. Ca urmare, marile branduri ajung să plătească pentru plasarea de reclame pe site-uri de care poate că nu au auzit niciodată, cu o supraveghere umană redusă sau chiar inexistentă. Pentru a profita de această situație, au apărut ferme de conținut în care „editori” slab plătiți folosesc inteligența artificială pentru a produce conținut de calitate scăzută cu obiectivul de a atrage venituri maxime din publicitate.
Nouăzeci la sută dintre reclamele de la marile branduri găsite pe aceste site-uri de știri junk au fost furnizate de Google, încălcând astfel propriile politici ale companiei. Această practică amenință să grăbească apariția unui internet cu erori, plin de spam, invadat de conținut generat de inteligența artificială, precum și să risipească sume masive de bani din publicitate.
Aceste date sunt referitoare la copiii americani. Probabil că la noi linia roșie cu never se duce mult, mult mai sus.
Starea presei digitale în lume
I-ar sta bine pe biroul tău: monitorul Samsung 24”, QHD, IPS și USB type C
Folosești un monitor full HD?
E cam depășit, din moment ce găsești în magazine acest display Samsung cu înaltă rezoluție QHD.
QHD (2.560x1.440) înseamnă de până la 1,7 ori densitatea de pixeli pe care o are un monitor full HD.
Calitatea la care îți sunt afișate filmele, videoclipurile, proiectele tale grafice este cu totul alta.
Monitorul este optimizat pentru utilizare profesională și beneficiază de panou IPS. După cum știm, această tehnologie oferă o calitate cristalină a culorii și un unghi larg de vizualizare, de 178°. Când lucrezi în echipă la un proiect, fiecare va vedea imaginea perfect din orice unghi, în culori vii și vibrante, fără decolorare sau estompare.
Apropo de culori, gama pe care o afișează monitorul Samsung este aproape nelimitată și în standard HDR10.
Monitorul vine cu tehnologia de protecție a ochilor certificată TUV Flicker Free și împotriva luminii albastre excesive.
Designerii s-au gândit și cum să maximizeze confortul utilizatorului, așa că au fost generoși cu posibilitățile de inclinare, rotire și pivotare, pentru a-i găsi poziția cea mai bună. Funcționează și în poziție verticală dacă vrei.
Alte date tehnice: luminozitate 300 cd/mp, raport de contrast static 1000:1, timp de răspuns 5ms, rată refresh max 75Hz.
Vei găsi cu plăcere portul USB type C pentru conectarea laptopului, plus alte posibilități generoase de conectare, iar datorită Automatic Source Switch Plus, monitorul tău detectează dispozitivele noi și le pune imediat la treabă.
Monitorul Samsung ia note de 10 și la protecția mediului. În caz că le refuză pisica, ambalajele eco, certificate FCS, pot fi transformate în diverse obiecte, iar modul Eco Saving Plus reduce consumul de energie electrică cu până la 10%.
Brandul Samsung este distribuit în România de ASBIS.
De ce nu e indicat să credem orbește în toate studiile științifice. Profesoară de onestitate acuzată de fals
Francesca Gino, o importantă profesoară de psihologie organizațională la Harvard Business School (HBS), ar fi falsificat rezultatele unor studii de științe comportamentale.
Acuzațiile se referă la lucrarea profesoarei Gino care susține că dacă oamenii sunt puși să semneze un document înainte de a-l completa, vor fi mai onești.
„Multe formulare scrise solicitate de organizații și guverne se bazează pe o raportare onestă. Dovada intenției oneste este, de obicei, furnizată prin semnătura de la sfârșitul, de exemplu, al declarațiilor fiscale sau al formularelor de polițe de asigurare. Cu toate acestea, oamenii trișează uneori pentru a-și promova interesele financiare proprii, cu costuri mari pentru societate. Noi testăm o metodă ușor de implementat pentru a descuraja lipsa de onestitate: semnarea la începutul și nu la sfârșitul unui astfel de document, inversând astfel ordinea practicii actuale", arată cercetătoarea în rezumatul lucrării.
Studiul susține că participanții cărora li s-a cerut să semneze declarațiile de sinceritate în partea de sus a paginii au fost mai cinstiți decât cei cărora li s-a cerut să semneze declarațiile în partea de jos a paginii.
Numai că după publicarea lucrării, atât universitatea cât și alți membri ai lumii academice au spus că o parte din datele pe care se bazează lucrarea sunt fabricate.
Profesoara Gino și-a luat concediu. (theguardian.com)
Bine de Știut
De ce va trebui să mergem din nou la școală
AI va avea un impact mai mare decât l-a avut descoperirea focului și a electricității.
Sundar Pichai, CEO Google
Managerii care folosesc inteligența artificială îi vor înlocui pe cei care nu o fac – a anunțat recent, sec, un executiv al IBM, gigant IT cu venituri anuale de 60 de miliarde de dolari.
Întrebarea pe care și-o pune acum cam toată lumea, dar pe care mai nimeni nu o rostește, este dacă nu cumva utilizarea AI în companii este un entuziasm la modă care va trece și ne vom vedea de ale noastre, obișnuite, apoi.
Toate datele indică faptul că soluțiile de inteligență artificială se instalează în mediul business ca să rămână, iar prezicerile apocaliptice despre sfârșitul omenirii par rostite mai degrabă pentru ca istoricul Hariri să-și vândă și mai bine cărțile. De altfel, în multe companii avansate, inteligența artificială este introdusă gradual de mai mulți ani, fără să se comunice obsesiv despre asta.
De remarcat că anunțurile pentru locuri de muncă publicate pe LinkedIn care menționează GPT au crescut cu 79% în Statele Unite.
Acest nou set de competențe digitale necesare, centrat pe inteligența artificială, va avea un efect de undă și va fi inclus în orice, de la CV-uri la anunțurile de locuri de muncă – afirmă un oficial Microsoft. (Microsoft, ca proprietar al LinkedIn, analizează, în consecință, un uriaș volum de date despre tendințele în HR.)
Totodată, marile companii tehnologice au oprit angajările pe posturi care vor fi preluate curând, experimental, de roboți AI.
Dar ce părere au oamenii despre AI la locul de muncă?
Boston Consulting Group (BCG) a intervievat aproape 13.000 de angajați din 18 țări, dezvăluind o percepție optimistă, dar eterogenă, pe acest subiect.
Astfel, optimismul per total angajați față de conviețuirea cu AI a crescut în ultimii cinci ani:
Liderii sunt mult mai optimiști decât angajații din prima linie în ceea ce privește AI (62% față de 42%):
Dincolo de analiza percepțiilor, din studiu reiese clar că angajații simt nevoia unei formări profesionale, însă doar o mică parte dintre ei au beneficiat de aceasta - 44% dintre manageri față de doar 14% dintre angajații din prima linie:
Ca dovadă a acestei nevoi de instruire, platformele educaționale precum Coursera observă un interes sporit al utilizatorilor pentru traininguri în domeniul inteligenței artificiale. Între aprilie 2022 și aprilie 2023, astfel de căutări legate de AI au crescut cu 230%, incluzând termeni precum GPT sau LLM.
Concluzia: așa cum este de neconceput acum ca un angajat dintr-o companie performantă să nu știe să lucreze cu programe elementare pe computer, așa va fi de neimaginat să existe angajați cu acces la soluțiile IT din organizație care să nu fie alfabetizați AI.
Roboții AI sunt harnici, prietenoși, generoși, dar au o pretenție: să le spui clar și amănunțit ce vrei, altfel se întâmplă să inventeze răspunsuri fanteziste - după cum explică chiar oficiali OpenAI.
Iar o astfel de conversație om-mașină reprezintă o artă și, mai ales, o competență. Aproape obligatorie de acum.
(Studiul BCG, aici.)
Rubrică susținută de Rompetrol.
SCURTE
Păsări. Fotografii premiate.
_______________________________
Video. Cel mai mare iPhone funcțional din lume (09:23)
__________________________
Eveniment. Aproape 200 de căței, convocați printr-o rețea socială, au venit să-i ureze la mulți ani unui californian la aniversarea a 100 de ani.
_________________
Magic. Un artist creează astfel de imagini efemere cu ajutorul unei lanterne cu LED.
______________________
Rețele sociale. Fără știri pe Facebook și Instagram, în Canada.
______________________
Muzică. Piesa country Fast Car în interpretarea lui Luke Combs înregistrează în medie 1,2 milioane de ascultări/zi pe Spotify și urcă vertiginos în topurile radiourile americane. În Billboard Hot 100 a ajuns pe locul 2. Cântec de drum lung și de speranță.
_____________
Alpinism. Cățărare pe Acele/Colții Morarului din Bucegi.
___________________
Istorie. Expoziție cu obiecte vechi folosite la reuniunile mondene Five o'clock.
___________________________
Midjourney. What's the creepiest image you've created?
______________________________
Natura. Ce face un urs cînd crede că nu-l vede nimeni.
Concert eveniment la Gărâna Jazz Festival
Anouar Brahem, unul dintre cei mai valoroși și rafinați virtuozi ai oud-ului (tip de lăută orientală) contemporan, va cânta duminică, 9 iulie 2023, la cea de-a XXVII-a Ediție Gărâna Jazz Festival 2023!
Anouar Brahem va urca pe scena festivalului alături de quartetul său, creat în 2009, pentru înregistrarea albumului The Astounding Eyes of Rita. Pentru prima oară, Anouar Brahem Quartet se întoarce în vechile teritorii muzicale prin intermediul unui repertoriu care cuprinde unele dintre compozițiile obișnuite ale grupului și piese de pe albume mai vechi.
Cu o carieră muzicală de aproape 40 de ani și cu o discografie foarte bogată, Anouar Brahem este, incontestabil, un maestru autentic al oud-ului, care a dezvăluit lumii magia sonoră pe care această veche lăută orientală o poartă cu sine.
Recunoașterea valorii sale culturale a venit atât din țara sa natală, Tunisia, cât și din Franța, Germania, Belgia și Olanda. Anouar Brahem a fost numit membru pe viață al Academiei de Științe, Arte și Litere din Tunisia și a primit titlul de Cavaler al Ordinului Artelor și Literelor din partea Republicii Franceze.
Bilete: http://bilete.ro/.../garana-jazz-festival-editia-xxvii.../
UniCredit Bank, instituție care sprijină cu perseverență proiectele artistice, este sponsor al festivalului.
Film inspirat de cartea The Antisocial Network. Vine în septembrie la cinema. Trailer oficial.