Artistul Suitcase Joe și-a petrecut zece ani fotografiind locuitorii din Skid Row - Los Angeles, zonă cunoscută pentru numeroșii oameni fără adăpost care viețuiesc în corturi improvizate pe marginea drumurilor.
De-a lungul anilor, Joe a câștigat încrederea acestei comunități homeless, cea mai mare de acest gen din America, ceea ce i-a permis documentarea vieții de zi cu zi.
„Abordez oamenii cu respect și protejându-le demnitatea, iar acest lucru este aproape întotdeauna reciproc", explică Joe. „Nu este deloc greu să fii amabil și sincer, iar majoritatea oamenilor au instincte destul de precise. De obicei, își dau seama că intențiile mele sunt bune."
Povestea Skid Row aici. Contul de Instagram a lui Joe, aici.
Războiul China-SUA. Etapa aplicații pentru tineri
Preocuparea guvernului și legislativului de la Washington pe tema TikTok ca unealtă de spionaj a Beijingului atrage atenția asupra altor aplicații chinezești care s-au integrat în viața tinerilor americani.
Patru dintre cele cinci cele mai populare aplicații din SUA în luna martie au fost create în China:
Temu, o aplicație de cumpărături asemănătoare cu Amazon, a fost cea mai descărcată în primele trei săptămâni ale lunii martie, fiind impulsionată de produsele ieftine și de viralele de pe TikTok.
CapCut, aplicația de editare video care însoțește TikTok, a fost a doua cea mai descărcată.
TikTok, în ciuda amenințărilor de a fi interzisă și a faptului că a atins o masă critică în SUA, s-a clasat totuși pe locul al treilea.
SHEIN, care până de curând a fost cea mai descărcată aplicație de cumpărături din America (acum este Temu), se află în continuare pe locul al patrulea în clasamentul general.
Pe locul cinci în topul celor mai descărcate aplicații se află Facebook.
Cum se explică succesul chinezesc?
Companiile tech creatoare de aplicații atribuie mai multor echipe aceeași caracteristică sau produs, dar cu mici diferențe. Versiunea cu cele mai bune rezultate primește în cele din urmă toate resursele. E așa-numita „cursă de cai".
Odată ce aplicațiile sunt complet pregătite pentru a crea dependență maximă prin teste perseverente pe utilizatorii chinezi, acestea sunt trimise către utilizatorii din SUA. Sume uriașe sunt cheltuite pentru promovare. Nu toate aplicațiile au succes, dar atunci când reușesc, rup piața. (wsj.com)
Poți să scoți un dop încăpățânat și fără să-ți iasă ochii din cap
Un dop care iese greu din sticlă este un semn bun - înseamnă că vinul a fost îmbuteliat corect și și-a păstrat calitățile.
Dar un dop pe care îl muncești din greu să-l scoți e totodată enervant (doar nu vei vrea să apari ca lipsit de puteri și îndemânare în fața celorlalți, nu?).
Soluția elegantă și potrivită pentru Mileniul III în care trăim este tirbușonul automat semnat Prestigio, Nemi pe numele său, bun și pentru acasă dar și pentru evenimente publice când sticlele se golesc una după alta.
Scoate dopurile a 70 de sticle până să aibă nevoie de reîncărcare și are un design elegant – se va potrivi și în interioare pretențioase.
Și vei mai avea o distracție dacă cumperi acest tirbușon Prestigio: îți vei putea da aere de somelier profesionist, pentru că vei mai găsi în cutie un tăietor de capișoane, un aerator cu bule de aer pentru saturația vinului astfel încât acesta să-și dezvăluie buchetul, plus un capac special care scoate aerul din sticlă și păstrează calitatea vinului rămas mai mult timp.
Îl găsești, la un preț bun, dacă dai o raită pe la Carrefour, în rețeaua de magazine fizice sau online.
Și acum să vedem un demo cu tirbușonul Nemi de la Prestigio:
Prestigio este un brand distribuit de ASBIS.
Bine de știut
Despre cum șterg tehnologiile deepfake granița dintre real și imaginar.
Mic manual explicativ
Pablo Xavier, un muncitor în construcții din Chicago, de religie catolică, a deschis pe laptopul propriu MidJourney V5, un generator de imagini animat de inteligența artificială, și a creat o imagine fake care va intra fără îndoială în istoria civilizației digitale: Papa Francisc într-o luxoasă haină de iarnă, albă, semnată Balenciaga - după cum au presupus unii. A postat imaginea creată pe Reddit și Facebook, unde aceasta s-a viralizat rapid. O știm de acum cu toții:
Probabil, la ora aceasta, respectiva fotografie trucată a devenit cea mai cunoscută imagine publică a papei. (Vezi aici o colecție de fotografii false generate AI cu Papa Francisc, pentru că au apărut, cum era de așteptat, o mulțime de imitatori).
Pablo Xavier (identificat ca autor al imaginii de către BuzzFeedNews) s-a cam speriat de succesul creației sale și spune că nu și-a închipuit că joaca lui cu inteligența artificială („am vrut să fac ceva funny” – se justifică) va avea un asemenea impact mondial.
Un comentator al fenomenului afirmă că acesta ar putea fi primul caz de dezinformare în masă, la nivel planetar, bazat pe inteligența artificială.
MidJourney V5 reușește să manipuleze foarte bine figuri umane în montajele acestea grafice. Imaginea cu Papa Balenciaga arată natural și foarte mulți au crezut-o absolut reală.
De aici începe discuția despre viitorul posibil distopic pe care ni-l va crea fenomenul falsificării foto, audio și video, pe care îl cunoaștem sub numele de deepfake.
Eu însumi am distribuit pe Facebook, într-un mini-experiment, imagini fake proaspăt apărute online cu presupusa arestare a lui Donald Trump și mi-am dat seama după reacții că unii vizitatori chiar le-au crezut breaking news veritabile, deși fotografiile erau imperfecte dacă te uitai cu atenție.
O definiție
Deepfake AI (deep learning + fake) este un tip de inteligență artificială utilizat pentru a crea imagini, înregistrări audio și video convingătoare dar false, pe baza unor înregistrări/imagini reale. Softurile deepfake creează conținut complet original, în care cineva este reprezentat făcând sau spunând ceva ce nu a făcut sau spus vreodată.
Cel mai mare pericol reprezentat de deepfakes este capacitatea lor de a răspândi informații false care par a proveni din surse de încredere, astfel că utilizatorii de internet le percep drept reale și reacționează în consecință.
Sunt de ajuns 5 dolari, o fotografie și o înregistrare audio de 60 de secunde pentru a clona o persoană
Un demonstrație convingătoare cum că oricine poate crea un video trucat ne-o oferă profesorul Ethan Mollick de la Universitatea din Pennsylvania care s-a falsificat în mai puțin de trei minute.
El a ordonat soluției ChatGPT să scrie un discurs în „stilul Ethan Mollick” pe care l-a dat robotului de generare video împreună cu o banală fotografie-portret a sa. Softul AI a creat un clip video complet inventat; profesorul nu a spus și nu a scris niciodată vreo idee din acest filmuleț:
Costul accesului la aplicațiile de fabricat fake-uri: aproximativ 5 dolari pe lună.
Profesorul Mollick remarcă cum că aceste tehnologii se îmbunătățesc peste noapte și că „lucrurile încep să devină foarte ciudate”.
Alte exemple de deepfake
Compania britanică Synthesia pune la dispoziție o mulțime de avataruri – prezentatori de televiziune sintetici care par persoane autentice, pot citi textele cu care sunt alimentați și crea astfel știri video la calitate apropiată de studio. Serviciile Synthesia au fost folosite pentru propagandă online de state precum China și Venezuela, cu succes. Interesant e că aceste clipuri fake s-au viralizat foarte bine.
Președintele Joe Biden apare în clipuri fake pe TikTok în care plasează explozibili în Minecraft și își jignește adversarii politici, cum este Trump.
Actualul președinte al Coreei de Sud a câștigat alegerile pentru că echipa de campanie a avut ideea eficientă să-l cloneze digital sub formă de avatar video. Au fost realizate astfel o mulțime de clipuri video fake, în care candidatul rostea mini-discursuri scrise de echipa sa pe teme care îi preocupau pe votanții din generația tânără.
Pe net există o cantitate însemnată de videoclipuri deepfake cu celebrități feminine din categoria conținut pentru adulți. Au apărut și creatori care se oferă să realizeze videoclipuri porno trucate cu orice persoană care are urcate online fotografii și video personale. Cost: 65 de dolari pentru un clip fake de cinci minute. Drumul unor răzbunări urâte între oamenii care s-au iubit cândva este deschis.
O căutare pe net după „deepfake” returnează milioane de rezultate. Este un fenomen năucitor, periculos, cu un potențial uriaș de a manipula populațiile.
Ce-i de făcut? Avem promisiunea că vor apărea aplicații capabile să ne indice dacă un clip video este trucat sau nu. Dar, evident, nu vom putea trece toate materialele video (sau fotografiile) pe care le consumăm prin astfel de filtre.
Nu ne rămâne decât să ne antrenăm discernământul pentru a detecta falsurile. De pildă, un anunț sau un discurs neobișnuite ar trebui să ne pună în gardă și să căutăm confirmări ale informației în mai multe surse prin search pe net. Durează câteva minute doar.
Nu există și probabil nu vor exista prea curând reglementări anti-deepfake. Din ce în ce mai mulți oamenii descoperă și experimentează aceste tentante „jucării” AI, devenite ieftine dacă nu gratuite, astfel că există riscul pe viitor să ne mișcăm într-un ocean de fake informațional derutant.
Rubrică susținută de Rompetrol.
Bloomberg lucrează de zece ani la o platformă AI financiară
Ne putem aștepta ca și alte companii sau organizații puternice să comunice „știți, noi construim un sistem AI de ani bun și funcționează acum foarte bine”.
„Platforma BloombergGPT va ajuta Bloomberg să îmbunătățească sarcinile NLP (natural language processing) financiare existente, cum ar fi analiza sentimentelor, recunoașterea entităților, clasificarea știrilor și răspunsul la întrebări, printre altele.
În plus, BloombergGPT va debloca noi oportunități de gestionare a cantităților uriașe de date disponibile pe terminalul Bloomberg pentru a-i ajuta mai bine pe clienții firmei, aducând în același timp întregul potențial al inteligenței artificiale în domeniul financiar.
În calitate de companie de date financiare, analiștii de date de la Bloomberg au colectat și întreținut documente de limbaj financiar pe parcursul a patruzeci de ani. Echipa s-a inspirat din această arhivă vastă de date financiare pentru a crea un set de date cuprinzător de 363 de miliarde de token-uri constând în documente financiare în limba engleză.” (de aici)
Chatbot AI pentru orice site. Ieftin
Dacă vă plictisesc cu noutăți din AI, o fac dintr-un motiv egoist: studiez problema AI ca să știu dacă de la anul voi continua să fac ce fac acum sau mă mut la țară și mă apuc să cultiv roșii și conopidă.
Așadar, știrea (utilă, poate, vouă) e că a apărut posibilitatea de a instala ChatGPT personalizat pe orice site, antrenat cu conținutul respectivului site să poarte conversație cu vizitatorii.
Cost de creare și instalare a chatbot-ului: între 19 și 499 de dolari pe lună. Aici.
Bucurii estetice pe 18 aprilie în Băiculești 29. Notăm în calendar
Cu ocazia Zilelor Sculpturii București, pe 18 aprilie, suntem invitați să explorăm o selecție diversă de lucrări de artă create de artiști locali și internaționali la concentratul de cultură și creativitate din strada Băiculești 29.
Evenimentul Combinat Open Doors 5 va include expoziții, vernisaje și acces în atelierele artiștilor începând cu ora 18:00.
Combinat Open Doors 5 este un proiect The Institute prezentat de
UniCredit Bank.
Replici
1. “He has Van Gogh's ear for music.” (Billy Wilder)
2. “Those who believe in telekinetics, raise my hand.” (Kurt Vonnegut)
3. “I tended to place my wife under a pedestal.” (Woody Allen)
4. “One might be led to suspect that there were all sorts of things going on in the Universe which he or she did not thoroughly understand.” (Kurt Vonnegut)
5. “The trouble with her is that she lacks the power of conversation but not the power of speech.” (George Bernard Shaw)
6. “That's okay, honey. I used to believe in things too.” (Homer Simpson)
7. “If you find it hard to laugh at yourself, I would be happy to do it for you.” (Groucho Marx)
8. “A modest little person, with much to be modest about.” (Winston Churchill)
9. “He can compress the most words into the smallest idea of any man I know.” (Abraham Lincoln)
10. “Love: a temporary insanity, curable by marriage.” (Ambrose Bierce)
11. “I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.” (Jules Renard)
12. “Be careful about reading health books. You may die of a misprint.” (Mark Twain)
13. “I find television very educating. Every time somebody turns on the set, I go into the other room and read a book.”(Groucho Marx)
14. “Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look stupid.” (Hedy Lamarr)
15. “Advertisements contain the only truths to be relied on in a newspaper.” (Mark Twain)
Adunate de Alexandra Olivotto.
SCURTE
Imobiliare. Kenzo House din Paris este scoasă la vânzare.
______________________
AI. Cum trebuie scris un prompt pentru a-ți genera imagini reușite.
_____________________
Food. Dacă ești pasionat(ă) de teme culinare, ai aici o listă de evenimente și întâmplări culese de UMAMI moments.
___________________
Poate ți-a scăpat. În trei minute, aplicația Decktopus AI mi-a scris o prezentare gen ppt. pe tema how to newslettere de succes absolut coerentă.
__________________
VR. Kievul este reprodus virtual ca loc de întâlnire și terapie pentru refugiații ucraineni.
__________
Muzică. The Far Out playlist.
_____________
Tradiții. Pentru că ouăle s-au cam scumpit (+55%), unii americani înroșesc de Paște (cel catolic/protestant e duminică) cartofi.
___________________
Billboard. Ce vei asculta la vară.
Cum poți să nu convingi un conspiraționist
Teoriile conspirației au devenit mai răspândite ca niciodată și, potrivit unor cercetători, combaterea acestor idei cu dovezi concrete sau argumente raționale este în mare măsură ineficientă.
Credințele conspiraționiste au fost descrise în studiu ca fiind convingeri care „explică evenimentele importante ca fiind comploturi secrete ale unor grupuri puternice și răuvoitoare". Printre exemple se numără conspirațiile pe tema aselenizarea din 1969 care nu a avut loc fiind filmată în studio, precum și conspirații recente generatoare de anxietate socială în legătură cu COVID-19.
De asemenea, prezentarea unor argumente care încercau să facă apel la empatia unei persoane sau ridiculizarea convingerilor conspiraționiste a avut un succes foarte redus în readucerea subiecților pe traiectoria gândirii normale.
Prietenul familiei cu motor japonez: aspiratorul robot AENO
Dacă nu ai unul, nu mai sta pe gânduri și dă comanda.
Dacă ai unul dar a obosit, fiind de generație mai veche, tocmai a venit vremea să-l înlocuiești.
Vorbim azi despre aspiratoarele robot care devin mai competente și mai inteligente de la an la an, plus că prețurile au ajuns convenabile.
Recomand pentru achiziție aspiratorul robot AENO, model ARC0003S, cu filtru HEPA și motor japonez puternic Nidec.
Vine cu un raport performanțe/preț foarte bun.
Citește casa cu ajutorul a 21 de senzori, știe să curețe diverse suprafețe prin aspirare uscată sau umedă, lucrează mai mult de două ore cu o singură reîncărcare și poate fi comandat/programat prin aplicație mobilă (copiii vor fi încântați să facă ei înșiși curățenie).
Îl găsim în toată rețeaua de magazine fizice Auchan și online.
AENO este un brand distribuit de ASBIS.
Draga mea, îți dăruiesc un calendar vechi din piatră
Stonehenge, cel mai important monument al Angliei, a fost cumpărat acum 108 ani de un avocat drept cadou pentru soția sa. Sau cel puțin așa spune legenda.
La 21 septembrie 1915, Cecil Chubb a plătit 6.600 de lire sterline pentru monument la o licitație din Salisbury, Wiltshire.
Se pare că soția lui Chubb, Mary, nu a fost deloc încântată de gestul romantic, probabil din cauză că suma plătită era însemnată (vreo 700.000 de lire sterline în banii de astăzi). Se povestește că Mary ar fi vrut ca Cecil să-i cumpere un set de perdele la licitație, și nu niște pietroaie.
În 1918, Cecil Chubb a trecut Stonehenge în proprietatea publică, printr-un act de donație.
Hypnotic. Un trailer care a depășit un milion de vizualizări în trei zile. La cinema, în mai.