Ea este Kimochii, încă o membră a numeroasei comunități mondiale de influenceri virtuali. Este creată pe computer de un designer de aplicații mobile, după ce a fost concediat și nevoit să caute surse de venit suplimentare. Designerul a intrat într-un grup de creatori de astfel de avataruri de pe Discord, unde a învățat cum să-și promoveze creația.
Kimochii a câștigat rapid 43.000 de urmăritori pe Instagram, dar activează și dincolo de paywall pe rețele precum Patreon. Veniturile ajung la 300-400 de dolari pe lună, mult sub potențial însă, pentru că respectivului creator nu-i place să interacționeze cu fanii lui Kimochii, ceea ce face monetizarea dificilă.
Celebritățile TV Piers Morgan, Nigella Lawson și Oprah Winfrey, victime ale tehnicilor de deepfake în promovarea unui produs
De astă dată, produsul este un curs online de dezvoltare personală de 37 de dolari, vândut de Wesley "Million Dollar" Virgin, un coach motivațional cu 1,1 milioane de urmăritori pe Instagram (foto).
Wesley Virgin susține că a descoperit o scriere evreiască sacră de 20 de cuvinte care îți poate schimba miraculos viața. Naivilor li se sugerează că dacă achiziționează această mantră, se vor îmbogăți, se vor vindeca sau își vor găsi dragostea.
Clipurile de promovare a formulei secrete au rulat pe Youtube și Meta, cu vocile falsificate prin metode deepfake ale celebrităților TV Piers Morgan, Nigella Lawson și Oprah Winfrey, care lăudau produsul.
„Pe măsură ce tehnologia de creare a falsurilor audio și video se îmbunătățește, va deveni din ce în ce mai dificil de detectat aceste deepfakes. Iar tehnologia se îmbunătățește într-un ritm uluitor", a comentat Hany Farid, expert în criminalistică digitală la Universitatea Berkeley. (BBC)
Prima operă de artă instalată pe Lună. Și NFT-uri pe Pământ
Artistul american Jeff Koons a convins compania privată care a trimis pe Lună modulul Odysseus (aselenizat săptămâna trecută - cam într-o rână, din păcate) să ia la bord lucrarea Moon Phases. Opera va fi instalată pe astrul nopții.
Sculptura este formată din 125 de sfere miniaturale, fiecare ilustrând o fază a Lunii, așa cum e văzută de pe Terra sau din spațiu, și purtând numele unei personalități, de la Platon și Leonardo da Vinci la David Bowie.
Mini-sferele au drept cópii terestre globuri mai mari, care au rămas pe Pământ, însoțite de NFT-uri.
NFT-urile (interesant experiment cu un concept mort) vor fi vândute de o galerie specializată Web3.
Primele victime ale Sora
Magnatul din domeniul divertismentului Tyler Perry, 54 de ani, a declarat că a renunțat la planurile de extindere printr-o investiție de 800 de milioane de dolari a studiourilor sale de film din Atlanta după ce a văzut capacitățile Sora, tehnologia de transformare a textului în video, de la OpenAI.
Spectacolul AI cu delfini care merg pe bicicletă l-a determinat pe Perry să tragă un semnal de alarmă cu privire la viitorul cinematografiei într-un interviu acordat The Hollywood Reporter.
„Recentele demonstrații Sora arată că nu ar mai trebui să mă deplasez în locații pentru filmare. Dacă vreau să fiu în zăpadă în Colorado, e de ajuns un text. Dacă aș vrea să scriu o scenă pe Lună, va fi un text. Dacă aș vrea să am doi oameni într-un living în munți, nu trebuie să construiesc un decor în munți. Pot să stau într-un birou și să fac asta cu un computer, ceea ce este șocant pentru mine” - spune Tyler Perry.
Ceea ce doar oamenii pot face
Nu ar trebui să ne gândim automat că o capacitate de lucru eliberată într-o organizație prin preluarea sarcinilor de către AI e musai să ducă la disponibilizări de personal. Angajații pot fi redistribuiți către sarcini de ordin superior și activități nescalabile.
Astfel, forța de muncă eliberată ar putea fi redirecționată pentru a diferenția și mai mult produsele și serviciile oferite de companie, cu obiectivul de a stimula succesul pe piață (experience economy, de pildă, care să ofere comunicare și consiliere umane spre satisfacția consumatorilor și să evite automatismul soluțiilor AI).
Așadar, cum se vor schimba educația corporatistă și leadershipul pentru a se adapta la această nouă lume?
Trebuie să ne concentrăm pe dezvoltarea unor seturi de competențe care să-i ajute pe oameni să facă lucruri pe care numai oamenii le pot face. Istoric, executivii au urcat în ierarhie prin productivitate, dar de acum încolo o vor face din ce în ce mai mult prin ingeniozitatea de a seta relația cu clienții în moduri pe care AI nu le poate oferi - apreciază Scott Belsky, chief strategy officer, vicepreședinte Adobe și investitor în startup-uri.
E un articol mai vechi, complex, dar actual, care oferă o privire mai practică și mai puțin anxioasă asupra pieței muncii în epoca AI.
(via profgalloway.com)
O ocazie pentru antreprenorii Food & Beverages să dea un impuls proiectelor lor
Cum numărul pasionaților de finețuri culinare e în creștere, Programul F&B Business Accelerator lansează o nouă provocare dedicată antreprenorilor care dezvoltă produse inovatoare food & beverages sau concepte inovatoare în domeniu.
Dacă ești un astfel de antreprenor, te așteaptă o invitație (deadline înscrieri, 15 martie), să-ți accelerezi businessul timp de șase săptămâni.
În cadrul programului F&B Products & Serving Concepts vei beneficia de:
✅ Eveniment offline de networking la lansarea grupei
✅ 6 săptămâni de accelerare, cu webinarii zilnice de grup
✅ Întâlniri de mentorat 1on1
✅ Întâlniri 1on1 cu investitori strategici
✅ Participarea timp de trei zile la singurul bootcamp de inovare în industria F&B
✅ Participarea fără taxă, cu stand propriu, la cele șase evenimente de street food Urbea Food Fest
_________________________
F&B Business Accelerator este un program susținut de UniCredit Bank Romania, cu sprijinul Bocado.ro, Tuca Zbarcea & Asociatii, KPMG Romania și Hotspot. Parteneri media: Kiss FM, Capital România și Info Financiar.
Marketing altfel: Hermès oferă „certificate” de ultra bogăție și urcă la bursă
Acțiunile Hermès au crescut în ultimul an cu peste 30%, într-un peisaj economic nu foarte favorabil, ceea ce înseamnă că strategia acestui brand - de a ignora marea masă de consumatori - se dovedește corectă.
În timp ce alte branduri de lux au adoptat marketingul prin intermediul rețelelor sociale și parteneriatelor cu celebrități, Hermès (care încă coase manual cea mai mare parte a genților din piele și a eșarfelor din mătase) nu se coboară să facă asta. Nu are cont de TikTok și nu oferă gratuit genți celebrităților.
Această abordare bazată pe raritatea produselor (scarcity) a ajutat Hermès să atingă un venit anual de 14,5 miliarde de dolari și să obțină o capitalizare de piață de peste 250 de miliarde de dolari. Cu mai mulți clienți dornici decât bunuri disponibile, brandul întruchipează luxul veritabil.
Cea mai exclusivistă geantă a brandului, Birkin, lansată în 1984, nu se găsește în magazine și nu poate fi comandată online. Prețul începe de la 10-11.000 de euro și poate urca la sume de șase cifre. Lista de așteptare este de ani. Experții spun că doritorii de Birkin trebuie să cumpere cu loialitate de la Hermès timp îndelungat și să cheltuiască sute de mii de euro înainte de a primi dreptul să pună mâna pe un exemplar - explică Business Insider.
Este social media bună pentru democrație?
E o întrebare foarte bună. Înainte de a citi textul, tu ce ai răspunde?
Părerile sunt împărțite. Populațiile din economiile emergente răspund entuziast da, precum, în Nigeria și Mexic, unde aproape opt din zece locuitori spun că social media a avut un efect pozitiv asupra democrației.
În unele țări dezvoltate, precum Franța și Olanda, majoritari sunt cei care spun că social media a avut un efect negativ asupra democrației. Președintele francez Emmanuel Macron a cerut reglementarea social media pentru a reduce răspândirea dezinformării. În 2023, el a sugerat că accesul la social media ar trebui să fie tăiat în perioadele de tulburări sociale.
Americanii au în majoritate o părere proastă. Doar 34% dintre adulți spun că social media a fost un lucru bun pentru democrația din Statele Unite, în timp ce aproape de două ori mai mulți (64%) afirmă că a fost un lucru rău.
EVENIMENT
IQ DIGITAL Summit, primul eveniment tech internațional organizat la Craiova
În 28 martie, Teatrul Național „Marin Sorescu” va fi locul unde cunoscuți speakeri internaționali se vor întâlni cu experți români și cu reprezentanți ai comunității de business din sudul României.
🎙️ NEUROLEADERSHIP. Printre speakerii-vedetă ai acestei noi ediții se numără celebrul David JP Phillips (foto, în stânga), supranumit Mr. Death by PowerPoint. El este autorul cărții High on Life, care tratează modul în care ne putem atinge potențialul gestionându-ne corect emoțiile.
🎙️ SMART WORK - STRATEGIE. Pe scenă va fi și Rahaf Harfoush (foto, în dreapta) - autoarea cărții Yes, we did! despre prima campanie digitală politică de amploare din istorie, cea pentru alegerea lui Barack Obama, la care a participat direct.
🎙️ BIOHACKING. Lor li se adaugă o seamă alți experți, printre care se numără antreprenorul român Emi Gal. El a creat în SUA un startup denumit EZRA, care detectează timpuriu cancerul, cu ajutorul AI.
În line-up se regăsesc mulți alți antreprenori internaționali si alți speakeri interesanți, Intrarea este gratuită, pe baza unei aplicații → toate detaliile sunt disponibile aici.
Pagina oficială a evenimentului este aici
Conceptul IQ DIGITAL este realizat de Upgrade 100 în parteneriat cu George - inovație BCR. Partener tech: Vodafone. Partener local: Universitatea din Craiova.
Există încă animale nedescoperite de om pe Pământ
Un robot subacvatic a coborât aproape 4000 de metri în adâncimea Pacificului sud-est, de-a lungul coastei chiliene până spre Insula Paștelui. Cercetătorii au descoperit astfel zeci de noi specii de animale și organisme marine, în ecosisteme create în munții subacvatici, marcați de izvoare vulcanice calde de mare adâncime.
SCURTE
AI. Prompturi eficiente dacă produci conținut-text cu ajutorul inteligenței artificiale.
____________
AI. Platforma bypassgpt.ai promite să editeze textele generate de roboții AI, astfel încât să treacă cu bine de detectoarele antiplagiat. Am testat-o cu un text marcat ca fiind generat ChatGPT de pe G4Media și într-adevăr l-a „umanizat”.
____________________
AI. Aplicația mymap.ai transformă ideile în povești. I-am dat o frază despre un motan care se credea câine polițist și mi-a scris o istorie interesantă.
_______________________
Social Media. Exemple de conturi specializate în știri pe Instagram: Mo News - 440.000 de abonați și News Not Noise - 660.000 de abonați. Nu sunt neapărat spectaculoase, dar sunt relevante în condițiile în care aproximativ 16% dintre americani își iau constant știrile de pe Instagram - scrie thefutureparty.com.
_____________________
Studiu. Grădinile botanice răcoresc cu o medie de 5 grade Celsius zonele învecinate în timpul valurilor de căldură.
________________________
Vox pop. Parcă devine din ce în ce mai greu să ai un start bun ca tânăr.
_______________
Artă. Fotografii care par generate AI, dar sunt absolut reale.
_______________
Viitor. Poate n-ai apucat să vezi clipul despre comunitățile energetice din care vom face parte:
MUZICĂ
Trupa rock din Nashville Kings of Leon a lansat noul single Mustang de pe viitorul album Can We Please Have Fun, așteptat pentru luna mai, după o pauză de trei ani.
Trupa este formată din frații Caleb, Nathan și Jared Followill și vărul lor Matthew Followill:
FILM.
Premiera la cinema, în vară.