Ce crezi că reprezintă această imagine?
Răspunsul, la finalul newsletterului.*
Test de naivitate: Este sau nu Telegram e o rețea sigură?
Marina Matsapulina, vicepreședinta micului Partid Libertarian din Rusia, a protestat la Moscova pe 24 februarie 2022 față de invazia în Ucraina. De așteptat, nu peste mult timp, oamenii lui Putin au venit să o ridice de acasă. Marina a apucat să-și anunțe prietenii via Telegram că va fi arestată.
În timpul anchetei, un ofițer i-a spus că polițiștii i-au urmărit discuțiile private pe Telegram pe măsură ce tasta, în timp real. El a reprodus cu nonșalanță, cuvânt cu cuvânt, mai multe mesaje Telegram pe care ea le trimisese în timp ce poliția îi bătea la ușă.
Două ipoteze
Odată eliberată, Marina a reușit să fugă în Armenia. Are două ipoteze despre modul în care ofițerii au citit mesajele sale private.
Prima: i-au instalat pe telefon un malware, precum celebrul Pegasus al grupului NSO. Doar că acesta e scump și rezervat de aceea doar pentru cele mai importante persoane din lume.
A doua: nu poate fi exclusă posibilitatea ca Telegram, aplicația presupus antisistem cofondată de Pavel Durov, originar din Sankt Petersburg, să se conformeze mai nou cererilor legale de interceptare venite de la Kremlin.
(În definitiv, în Dubai, unde locuiește Durov, blocurile sunt foarte înalte, iar pe unii locatari îi poate apuca amețeala și să cadă spontan de la etaj.)
Nu e un caz izolat
În ultimul an, numeroși disidenți din Rusia și-au descoperit conturile Telegram aparent monitorizate sau compromise. Sute de persoane și-au văzut activitatea pe Telegram folosită împotriva lor în cazuri penale. Aceste cazuri au declanșat un vârtej de teorii ale conspirației, paranoia și speculații în rândul disidenților, a căror încredere în Telegram s-a prăbușit - scrie Wired$.
Telegram, acum cu sediul în Dubai, este una dintre cele mai mari rețele sociale din lume: are 700 de milioane de utilizatori și se laudă cu un sistem de criptare a mesajelor infailibil.
Ceea ce, se pare, nu e cazul.
Cum să salți pe bursă: anunți ceva cu AI
Unii s-au îmbogățit în ianuarie, când acțiunile la bursă ale publicației digitale BuzzFeed au crescut cu 100%, după ce editorii acesteia au anunțat că vor încheia un parteneriat cu OpenAI. Obiectivul: îmbunătățirea experienței cititorilor cu celebrele quiz-uri ale BuzzFeed (mina de aur a publicației) pe baza inteligenței artificiale,
Respectivele quiz-uri online, de genul răspunde la aceste întrebări și vezi ce personaj de desene animate ești au mare succes: anul trecut au înregistrat 1,1 miliarde de vizualizări și numeroși abonați premium.
Zilele acestea, BuzzFeed a lansat „Infinity Quizzes". Redactorii lucrează împreună cu un robot bazat pe OpenAI, robot care ar asigura personalizarea automată, pentru fiecare utilizator, a acestor quiz-uri, prin povești exclusive. Fiecare nouă utilizare a quiz-ului „inteligent” îmbunătățește dexteritatea robotului AI, iar acesta imaginează noi quiz-uri de succes.
Nu este clar cât de mult va câștiga BuzzFeed din acest experiment (robotul AI mai dă rateuri), dar din speranțele investitorilor legate de inteligența artificială iată că a ieșit pe plus, clar.
(Dacă te tentează să încerci un quiz AI, click aici.)
Un nou parteneriat magic între Bang & Olufsen și Scuderia Ferrari pentru sezonul 2023 de Formula 1
Bang & Olufsen anunță un nou parteneriat cu Scuderia Ferrari pentru sezonul 2023 de Formula 1.
Pe lângă logo-ul Bang & Olufsen, care va apărea pe mașinile conduse de Charles Leclerc și Carlos Sainz, compania va colabora cu Scuderia Ferrari pentru a crea momente speciale pentru fanii Formula 1.
Acestea vor fi organizate atât la sediul Scuderia Ferrari și la cursele Grand Prix de Formula 1, cât și la nivel global, în magazinele mono-brand Bang & Olufsen.
„De aproape un secol, Bang & Olufsen este emblema tehnologiei audio excepționale și a designului de pionierat. La fel ca Ferrari, Bang & Olufsen este un punct de referință în domeniul său, spune Benedetto Vigna, CEO Ferrari.
Potrivit CEO Bang & Olufsen, Kristian Teär, parteneriatul cu Scuderia Ferrari marchează o altă etapă importantă pentru companie: „Bang & Olufsen are la bază inovația, măiestria excepțională și performanța de înaltă clasă, iar pasiunea de a crea momente magice pentru clienții noștri ne este imboldul principal.”
Din 1925, Bang & Olufsen a creat produse audio emblematice, caracterizate de sunet puternic, design atemporal și măiestrie de neegalat.
În cadrul parteneriatului, Bang & Olufsen va instala pe marginea pistei produsele sale de ultimă generație, cum ar fi cele mai puternice sisteme de sunet Beolab, precum și produse TV.
De asemenea, în magazinele Bang & Olufsen din întreaga lume, clienții vor avea parte de o serie de evenimente captivante care celebrează dragostea pentru viteză și muzică.
Produsele inovatoare ale companiei sunt vândute în întreaga lume în magazinele Bang & Olufsen, pe bang-olufsen.com și la retailerii parteneri. Compania are aproximativ 1000 de angajați și operează în peste 70 de piețe.
Distribuitor Bang & Olufsen în România este ASBIS.
Tendințe în comunicare: ascensiunea dezinfluencerilor
Din ce în ce mai mulți creatori de conținut de pe rețelele sociale resping cultura tradițională a influencerilor și devin în schimb „dezinfluenceri”.
Influencerii au vândut dintotdeauna ceva utilizatorilor de rețele sociale. Fie că este vorba de cel mai nou luciul de buze în trend sau de un telefon nemaipomenit, produsele - adesea disponibile la reducere pe baza codurilor postate de influenceri - sunt percepute ca oferind un anumit stil de viață racordat la tendințe.
Însă, mai nou, un alt tip de tendință virală preia controlul. Creatorii de conținut îi dezinfluențează pe utilizatori, oferind sfaturi cu privire la produsele promovate care nu merită să fie promovate sau spunându-le direct ce să nu cumpere.
De pildă, @bbybeets, 25 de ani, a postat un videoclip pe TikTok în care enumeră articole promovate de influenceri pe care nu ar putea le cumpere, deoarece „pur și simplu nu sunt accesibile". Ea spune că oamenii cu un salariu mediu nu își pot permite cumpărături precum papucii Ugg Tasman de 95 de lire sterline sau căștile Apple AirPods Max, la 550 de lire sterline, deși influencerii insistă.
Pe TikTok, hashtag-ul #deinfluencing are peste 159,6 milioane de vizualizări. Popularitatea tendinței este determinată de momentul ales (incertitudini în economie) și de faptul că mulți s-au săturat să li se spună că trebuie să cumpere în mod constant ceva.
Am ajuns la un punct de masă critică în ceea ce privește consumerismul - explică un expert în comunicare.
(Extras preluat din theguardian.com, dar articole despre dezinfluenceri au apărut constant și în alte publicații importante.)
20 dintre cele mai spectaculoase construcții din lumea largă, ediția 2023
Selectate de editorii Architectural Digest, aceste opere de artă sunt un prilej de evadare din banalul cotidian și de mândrie pentru locuitorii din zonele în care au fost ridicate.
Cum facem tranziția energetică
Nathaniel Bullard, Bloomberg senior contributor, cu 15 ani experiență în climat technology, a publicat o prezentare complexă de 140 de slide-uri despre decarbonificare și schimbările climatice. Dacă lucrezi/ai pasiuni în domeniu, datele sunt utile.
MEDIU
Pentru companii și instituții publice a devenit foarte simplu să trimită la reciclat, rapid și cu efort minim, deșeurile electrice și electronice, direct de la sediu.
Ce. Sunt acceptate la reciclat toate echipamentele uzate, de la computere și imprimante până la aspiratoare și frigidere - aveți lista aici, precum și becuri, neoane, baterii.
Cum. Adunați deșeurile la un loc și sunați la 021 9641. Sau, și mai bine, trimiteți un email la logistica@ecotic.ro sau completați formularul de aici . O echipă va veni și va prelua, gratuit, deșeurile.
De ce. ECOTIC garantează reciclarea corectă, la standarde europene, a deșeurilor electrice și electronice predate.
ECOTIC este lider în domeniul colectării și reciclării deșeurilor electrice cu peste 320.000 de tone de deșeuri electrice și electronice colectate până în prezent și cu o infrastructură de 10.000 de puncte de colectare la nivel național.
Elon Musk vrea să îți pună cip în creier
Neuralink, startup-ul neurotehnologic al lui Musk, lucrează la proiectul implanturilor de cipuri în creierul uman încă de la înființarea sa în 2016 și a anunțat recent că intenționează să înceapă testele pe oameni în următoarele câteva luni. Ideea este de a traduce semnalele creierului în informații digitale, astfel că ar deveni posibil, de pildă, să trimitem mesaje text doar prin intermediul gândurilor.
Însă există pericole reale și capcane etice în cazul implanturilor neuronale. Dovezi convingătoare sugerează că dispozitivele pot provoca modificări cognitive dincolo de domeniul aplicațiilor prevăzute. Există, de asemenea, riscul ca purtătorii să devină prea dependenți de aceste cipuri
Cipurile neuronale pot schimba și personalitatea purtătorilor. Unii cercetători au observat că pacienții cu implant cerebral medical pentru controlul simptomelor de Parkinson raportează sentimente de nerecunoaștere de sine, ceea ce în psihiatrie se numește „înstrăinare" - ei știu că sunt ei înșiși, „dar nu mai este ca înainte de implantare”. Unii au experimentat și sentimentul de a căpăta noi „puteri”, cum ar fi cazul unei femei de 50 de ani care s-a rănit în timp ce încerca să ridice o masă de biliard pe care credea că o poate muta singură. (businessinsider.com)
SCURTE
Arhitectură. O casă istorică din Los Angeles, scoasă la vânzare cu 16 milioane de dolari.
__________________
Tech. Monocle, un dispozitiv AR de 15 grame, cât o lentilă de ochelari, la 349$. Ești invitat să dezvolți aplicații.
___________________
Software. Joacă-te cu Mac OS 1995.
____________________
Instagram. Pisică rave. 655.000 de like-uri.
________________
Genetică. Toate persoanele cu ochi albaștri, fie că sunt danezi, turci, iordanieni etc, sunt rude îndepărtate între ele, având un strămoș comun.
_______________
Video. Poate ți-a scăpat: Suceava 1965.
________
Muzică. Istoria stilului grunge în 10 piese de referință.
____________
Muzică. Forbes estimează că Rihanna, 34 de ani, are o avere de 1,4 miliarde de dolari, ceea ce o face cea mai tânără femeie miliardară din America.
Vezi aici recitalul de la Super Bowl 2023, unde a cântat cu fee zero. În schimb vânzările de muzică și de cosmetice sub brandul propriu au explodat.
Carte. Comunismul poate fi seducător doar pentru cine nu l-a trăit
„Das Ende des Kapitalismus" - Sfârșitul capitalismului" a fost „decis" de Ulrike Hermann, în 2022, anul apariției acestei cărți care a făcut furori în rândul celor care prevestesc de decenii moartea capitalismului.
Ulrike Hermann a studiat istoria și filozofia la Freie Universität Berlin, este autoarea mai multor cărți și este o prezență constantă în media germană, ea însăși fiind jurnalistă la TAZ. Ideile doamnei Hermann sunt concentrate în jurul intervenției masive a statului în economie, a existenței „proprietății sociale" și a limitării uriașei risipe a capitalismului, asigurând astfel protecția mediului.
Exemplul de la care pornește Ulrike Hermann este cel al economiei engleze în perioada celui de-al doilea război mondial, în care economia planificată, centralizată, traiul minimal și rolul statului au avut într-un final succes. Cartea doamnei Hermann are foarte multe referințe, o bibliografie bogată, trimiteri și note, pare că autoarea s-a documentat serios.
Pentru mine sunt însă complet înspăimântătoare perspectivele pe care le oferă finalul cărții, de la traiul în comun în locuințe sociale la raționalizarea mâncării, de la renunțarea la proprietatea privată și până la gestionarea de către stat a tuturor suprafețelor agricole. Modelul social propus de doamna Hermann nu a funcționat niciodată, nici în Germania și nici în alt loc de pe pământ, deși mulți alții înaintea ei au încercat soluții similare cu consecințe sociale dezastruoase. Pe cât este de logică și de argumentată în analiza capitalismului, pe atât este de iluzorie și de înfricoșătoare lumea propusă de Ulrike Hermann.
Nu aș vrea să mai trăiesc încă o dată, la bătrânețe, ceea ce și Marx visa acum 200 de ani. (Sergiu’s Dishes)
Dragostea adevărată nu cere, de obicei, bani online. Știi ce este smishing-ul?
Ziua Îndrăgostiților a trecut cu bine (sper). Urmează Mărțișorul și 8 Martie când femeile sunt răsfățate. Însă acestea sunt și zile în care escrocii încearcă să profite. Cum te poți proteja?
Înșelătoria romantică targetată pe doamne. Escrocul creează un profil fals de dating online, dându-se drept partener romantic. Își va petrece timpul construind o relație, iar apoi va cere bani sau informații personale. Poate spune că are nevoie de bani pentru o urgență medicală, pentru o oportunitate de afaceri sau pentru vizita potențiala victimă.
Înșelătoria cu carduri cadou. Un escroc vă va contacta și vă va cere să cumpărați carduri cadou, de obicei într-o cantitate mare. Apoi vă va cere să le dați seriile și codurile PIN ale acestora. Odată ce furnizați informațiile, escrocul poate folosi cardurile cadou, iar banii dispar. Feriți-vă de orice mesaje sau apeluri telefonice nesolicitate care vă cer să cumpărați carduri cadou sau să trimiteți bani. Și nu uitați că dacă cineva pe care nu l-ați întâlnit vreodată în persoană vă cere bani, este foarte posibil să fie o înșelătorie.
Înșelătoria cu livrare de flori și cadouri cu targetare bărbați. Un escroc vă va îndemna să cumpărați și să livrați flori sau cadouri pentru femeia iubită, dar escrocul va lua banii, nu va livra florile sau cadourile, iar dumneavoastră veți rămâne fără nimic în schimbul banilor.
Este important să fiți atenți atunci când cumpărați flori sau cadouri online. Asigurați-vă că aveți de-a face cu un site de încredere. Nu e greu să verificați pe net.
Fiți atenți la mesajele, apelurile telefonice și e-mailurile nesolicitate și nu trimiteți niciodată bani sau informații personale unei persoane pe care nu ați cunoscut-o vreodată în viața reală. Nu uitați, dragostea adevărată de obicei nu cere bani!
Păstrați-vă telefonul în siguranță. Folosiți un cod de deblocare puternic (nu 0000 ori 1111) sau autentificarea biometrică. Asigurați-vă că vă mențineți dispozitivul actualizat cu cele mai recente update-uri de securitate și software.
Fiți precaut(ă) față de orice mesaj text sau e-mail nesolicitat care vă solicită informații personale sau vă cere să faceți click pe un link. Escrocii pot folosi mesajele text și e-mailurile pentru a vă fura informații personale sau pentru a vă intoxica cu programe malware.
Fiți atenți la escrocheriile de tip smishing. Este o metodă similară cu phishing-ul, dar care se face prin intermediul mesajelor text. Escrocii vă vor trimite un mesaj text care pare a fi de la o sursă legitimă, cerându-vă să faceți click pe un link sau să furnizați informații personale. Nu dați click pe niciun link din mesaje dacă aveți dubii.
Descărcați aplicații de mobile banking doar de pe site-ul băncii dumneavoastră. Fiți atenți la aplicațiile false care pot arăta ca aplicația băncii dumneavoastră, dar care sunt de fapt concepute pentru a vă fura informațiile personale.
Monitorizați-vă contul în mod regulat. Verificați des contul dvs. în caz că aveși bănuieli privind orice activitate suspectă. Mobile banking vă oferă confortul de a fi aproape de banii voștri în orice moment, însă configurați notificări despre modificarea soldulului sau când se efectuează o nouă tranzacție. Veți detecta astfel orice operațiune suspectă.
Evitați să efectuați activități riscante, cum ar fi operațiunile bancare mobile pe un Wi-Fi public.
Sugestii de securitate online oferite de Unicredit Bank.
Cele mai sigure, fericite, bogate țări
Tendințe: oferte turistice pentru câini
Mi-a rămas în minte băbuța care venise la liturghie, într-o biserică din Ostia, însoțită de cățel. Acesta stătea liniștit pe bancă și urmărea atent ritualul.
Oamenii vor să meargă împreună cu animalele lor și în vacanță, e clar. Managerii de hoteluri mai isteți au prins ideea și oferă servicii și pentru câini. Două exemple:
The Lygon Arms, un hotel istoric de lux din Anglia, oferă pachete spa pentru cățel și stăpân(ă) la doar 170 de lire. În pachet intră tratamente faciale și pentru unghii valabile pentru ambele vietăți.
Hotelul El Encanto din Santa Barbara oferă meniuri gourmet, fără gluten, pentru câini la 15$. Pentru patrupezii stresați, bucătarii hotelului prepară ceaiuri relaxante de mușețel, la 5$ bolul.
*Imaginea de deschidere reprezintă cristale de acid salicilic și acid lactic, compuși utilizați în unele produse cosmetice, cristale văzute la microscop în lumină polarizată. Altfel spus, compușii chimici pot fi spectaculos de frumoși. Alte fotografii din serie, aici.
Ma onorează trimiterea pe care ati facut-o, multumiri! Mi-ar fi placut sa fi fost eu autorul cărții, dar de-abia m-am vindecat ( oare?) de comunism! Felicitari pentru ceea ce faceti!
O lectură care îți face ziua un pic mai bună, te scoate din cotidianul cenușiu și stirile deprimante...
mulțumesc