Michele Pirro (Ducati), cădere spectaculoasă la MotoGP, Gran Premio Gryfyn di San Marino e della Riviera de Rimini, săptămâna trecută. A avut loc o ciocnire între trei competitori, provocată de un al patrulea. Toți au zburat prin aer, dar - miracol - niciunul nu a fost accidentat grav. Detalii.
Cățelul-robot care a învățat singur să meargă în doar o oră
Să reținem o sintagmă legată de inteligența artificială de care, probabil, vom auzi des de acum încolo: reinforcement learning.
La început, câinele-robot din acest video de 1:41 își mișcă picioarele în aer ca un gândac exasperat. După 10 minute de zbatere, reușește să se rostogolească pe burtă. După o jumătate de oră, robotul face primii pași stângaci, ca un cățeluș nou-născut. Dar după numai o oră, robotul se plimbă cu încredere prin laborator. Acest robot cu patru picioare este special prin faptul că a învățat să facă toate acestea de unul singur, fără să i se „arate” ce trebuie să facă într-o simulare pe calculator.
Danijar Hafner și colegii săi de la University of California, Berkeley, au folosit o tehnică de inteligență artificială numită reinforcement learning (o paradigmă machine learning), care antrenează algoritmii prin recompensarea lor, pentru a antrena robotul să se miște de la zero incoerent la deplasare dezinvoltă în lumea reală. Echipa a folosit același algoritm pentru a antrena cu succes alți trei roboți, cum ar fi unul care a fost capabil să ridice mingi și să le mute de pe o tavă pe alta.
Tendințe: Gen Z cere (și) video lungi
Un meci de fotbal durează 90 de minute. Dar analiza de după meci pot dura în online mai multe ore. Un exemplu: acest grup de fani ai lui Manchester United, care a obținut aproape 600.000 de vizualizări atunci când s-a reunit pentru a analiza evoluția echipei.
Serialul Vampire Diaries are 171 de episoade. Dar pentru milioane de oameni, această abundență a poveștii nu este suficientă. Fanii vor mai mult. Devine evident atunci când vezi că acest videoclip de două ore și jumătate, care disecă serialul, a fost vizionat de 9,5 milioane de ori.
Este un paradox. În ultimii ani, cam toată lumea a repetat obsesiv că durata de atenție în online (attention span) devine din ce în ce mai scurtă. Însă un sondaj Ipsos din 2022, realizat cu mii de respondenți din Generația Z, arată că această generație este mai dispusă ca niciodată să se răsfețe cu conținut video de ore întregi care acoperă subiecte apropiate de inima lor.
Un exemplu de long-form video devorat de Gen Z sunt eseurile video. Durează de obicei între 25 de minute și o oră, iar creatorii vorbesc pe larg despre subiecte care variază de la istorie și știință la modă și filosofie.
„Am observat o creștere constantă în ultimii trei ani a numărului de persoane care caută eseuri video pe YouTube", spune Nicolas Szmidt, expert Google în cultura YouTube. „Subiectul este în plină ascensiune acum, deoarece oamenii cer cu insistență informații mai aprofundate despre subiecte care îi pasionează." (thinkwithgoogle.com)
Excepțional: Beosound Theatre, un întreg sistem home cinema într-un soundbar modular de 800 de wați
Pentru că meriți și pentru că îți plac electronicele hi-end, deosebite, astăzi îți prezint Beosound Theatre, un soundbar adus de Bang & Olufsen, zilele acestea, la IFA Berlin.
Ne întoarcem puțin în istoria recentă, să spunem prin 2003? Pe vremea aceea, un sistem home cinema însemna vreo câteva boxe separate, cam mari și grele. Conexiunea cu televizorul cerea o anumită pricepere și îți trebuia cam vreo doi metri pătrați în living pentru a amplasa sistemul.
Prospătul lansat Beosound Theatre oferă acum puterea unui home cinema într-un singur soundbar de dimensiuni rezonabile, cu mai multe roluri.
Experții Bang & Olufsen spun că Beosound Theatre este astfel construit încât să reziste zeci de ani „datorită designului său modular, care le permite utilizatorilor să-l actualizeze, mai degrabă decât să-l înlocuiască.”
Beosound Theatre vine cu 12 drivere audio, inclusiv două woofere personalizate de 6,5” și o putere de amplificare de 800 de wați, oferind un nivel sonor de până la 112 dB. Claritatea dialogurilor este gestionată de canalul central personalizat, unde tweeter-ul este montat direct în fața driverului de medii. Alinierea acestor drivere asigură o distribuție mai bună a sunetului, furnizând o experiență audio de calitate pentru toți cei aflați în încăpere.
Produsul poate fi montat pe perete sau pe podea, astfel încât să se integreze perfect și să nu ocupe mai mult spațiu decât televizorul.
Datorită designului modular, suportul de interfață Beosound Theatre oferă posibilitatea de a andoca aproape orice ecran la soundbar. Aceasta înseamnă că nu trebuie să investești neapărat într-un televizor nou sau că poți alege pur și simplu soluția TV care ți se pare cea mai bună. Suportul este motorizat și formează o conexiune perfectă cu ecranul televizorului.
Deși Beosound Theatre este un singur produs, poate fi folosit ca un difuzor central dedicat, oferind utilizatorilor noi oportunități de a construi un sistem home cinema. Începând cu cele șapte ieșiri încorporate și care acceptă până la 16 difuzoare externe, poate fi punctul central al unei configurații surround Dolby Atmos 7.1.4. În această configurație, Beosound Theatre funcționează ca un difuzor central care îmbină decodarea Dolby Atmos și post-procesarea personalizată cu algoritmul proprietar True Image, pentru a maximiza funcțiile tuturor difuzoarelor Bang & Olufsen.
De pildă, poți cumpăra Beosound Theatre ca soundbar și apoi să-i adaugi o pereche de boxe în spate, cum ar fi Beolab 28, într-o configurație triunghiulară care oferă o performanță spațială incredibilă a sunetului, păstrând în același timp stilul minimalist. Tot ce trebuie să faci este să le conectezi.
Beosound Theatre vine cu noua tehnologie de configurare Bang & Olufsen, denumită Roomsense. Prin plasarea microfonului extern în poziția de ascultare, Beosound Theatre va funcționa cu aplicația Bang & Olufsen pentru a măsura distanța de la ascultător la soundbar. Mai mult, va atribui un rol fiecărui difuzor în funcție de diferitele poziții, va realiza compensarea sunetului pentru fiecare difuzor dacă este lăsat liber, lângă un perete sau într-un colț, și va reuși să evite rezonanțele nedorite. Cu Roomsense, toată lumea poate seta configurația perfectă în câteva secunde.
Beosound Theatre îți propune și propria platformă software proprietară Bang & Olufsen, denumită „Mozart”, care se asigură că soundbar-ul se poate conecta perfect cu produse create încă din 1986, creând o configurație audio transgenerațională.
Pe lângă faptul că respectă trecutul, platforma Mozart e pregătită și pentru viitor. Având o putere mare și o memorie încăpătoare, Bang & Olufsen poate introduce caracteristici, funcții și o nouă conectivitate de-a lungul timpului pentru a asigura compatibilitatea cu produsele ce vor fi lansate în următorii ani.
Este optimizat pentru ecrane LG de 55, 65 și 77”. Beosound Theatre este disponibil într-un finisaj premium din lemn sau material textil.
În România produsele vor fi disponibile începând cu 15 septembrie, la prețuri de la 6.490 de euro.
Produsele Bang & Olufsen sunt distribuite în România de ASBIS.
Cât câștigă un microinfluencer pe TikTok
Lillian Zhang, o creatoare TikTok care postează sfaturi despre învățământ și joburi la început de carieră, are aproximativ 21.400 de urmăritori pe TikTok. A început să posteze constant pe platformă în ianuarie 2022.
Zhang folosește o formulă pe care au adoptat-o și alți creatori online: fee-ul pentru fiecare clip înseamnă, în dolari, între 2% și 6% din numărul de followers, plus 30% din acest tarif pentru fiecare lună în care brandul dorește să preia videoclipul pe conturile proprii.
Ea a ales 5%, deoarece are o nișă specifică și un publicul clar definit.
În august, cu 21.400 de urmăritori, a cerut 1.050 de dolari per videoclip, cu 400 de dolari în plus dacă mărcile cereau ca videoclipul să fie reprodus ca un Reel Instagram.
Folosind această formulă, Zhang a câștigate între 2.000 și 4.000 de dolari pe lună din martie, cu aproximativ două oferte sponsorizate în fiecare lună.
Bine, acestea sunt fee-uri de Silicon Valley.
(businessinsider.com)
Cine vrea în Sardinia?
Autoritățile din însorita Sardinie îți oferă un cec de 15.000 de euro dacă te muți pe insulă. Însă există o condiție: trebuie să cumperi sau să renovezi o locuință, într-o așezare cu mai puțin de 3.000 de locuitori. Programul este menit să readucă la viață satele din Sardinia, cu populație în scădere și îmbătrânită. De altfel, insula este cunoscută în lume prin numărul mare de centenari.
În plus, beneficiarii programului trebuie să se înregistreze pentru rezidență permanentă în Sardinia. Criticii spun că acest program nu este destinat persoanelor care doresc să cumpere o casă de vacanță pe o insulă și nici tinerilor nomazi digitali care schimbă țara de rezidență la fiecare câteva luni, ci că va atrage, ironic, pensionari bogați. (sifted.eu)
Vrei să vezi cum lucrează pictorii? Ești invitat(ă)
OPEN DOORS la Combinatul Fondului Plastic București pe 8 septembrie 2022. #artistictour
Atelierele a peste zece pictori și sculptori consacrați și galerii care promovează arta contemporană vor fi deschise publicului larg pentru o seară, joia aceasta, între orele 18.00-22.00. Intrarea este gratuită.
Astfel, pasionații de artă și cei curioși vor putea explora încă o dată atelierele unora dintre cei mai cunoscuți artiști români și descoperi cele mai recente expoziții ale galeriilor de artă, accesul fiind gratuit.
Ateliere deschise: Marian și Victoria Zidaru, Mircea Roman și Florentina Voichi, Cătălin Bădărău și Bianca Mann și Alexandru Marinete. De asemenea, galeriile Sector 1, Nicodim, Sandwich, IOMO, ArtSafe, SENAT, UNAgaleria și Spațiul The Institute își desfășoară activitatea tot în incinta Combinatului, vizitatorii putând admira aproape lunar noi expoziții ce aduc în prim-plan variate arii artistice, de la pictură, sculptură până la instalații și proiecții.
Adresa: Combinatul Fondului Plastic, Băiculești 29, București
OPEN DOORS este un eveniment prezentat de UniCredit Bank.
combinat.ro (click pentru harta interactivă) este platforma comunității culturale și creative din Băiculești 29 și una dintre principalele destinații culturale bucureștene.
Despre bloggerii de război ruși, la rece, fără propagandă
„Într-un mediu suprasaturat de propagandă, milbloggerii furnizează autenticitate. Jumătate din ce postează ei sunt știri de pe front, extrem de precise și oneste prin comparație cu ce aude un rus obișnuit (sunt sate sau localități a căror cucerire a fost anunțată de mass-media oficială de 7 sau 8 ori în ultimele luni). Milbloggerii anunță veștile proaste pe care statul rus le ascunde sau le deghizează.”
„Milbloggerii doresc un singur lucru: mobilizare generală. Estimarea universală în spațiul milbloggerilor este că armata rusă nu are resursele umane necesare pentru a putea câștiga războiul. De asemenea, că obiectivele sunt neclare și prost setate, ei dorind cucerirea totală a Ucrainei. Tonul general e pesimist, uneori cu nuanțe de sarcasm sau enervare.”
Dintr-un text al sociologului Barbu Mateescu.
Poate ți-a scăpat: atletul Zuckerberg
CEO Meta, Mark Zuckerberg, și-a consumat o bună parte din interviul pe care i l-a luat Joe Rogan, încercând să se prezinte ca un sportiv.
S-a referit la el însuși ca fiind un atlet care practică trei sporturi, și-a proclamat o nouă dragoste descoperită pentru jujitsu (l-a angajat ca antrenor pe unul dintre prietenii lui Rogan, luptătorul MMA Khai "The Shadow" Wu) - comentează Bloomberg.
Poate nu ai apucat să te distrez cu filmulețul în care Zuckerberg „se luptă”. A adunat peste 300.000 de reacții pe Instagram și aproape 200.000 pe Facebook.
SCURTE
Video. 8 elemente de setup importante când apari pe Zoom sau înregistrezi un vlog pentru ca oamenii să nu te respingă.
________________
Cimitire. Clipurile TikTok sub hashtag-ul #gravetok (voluntari care curăță vechi monumente funerare prin cimitire), au adunat peste 800 de milioane de vizualizări, viralizându-se în continuare. (theguardian.com)
______________
Dans. Tonuri de pe telefon. Cu sunet.
______________
Paraziți. Spotify a fost acuzat că manipulează propriul său clasament al podcasturilor pentru a o menține pe Meghan Markle a lui Harry campioană la numărul de ascultători.
________________
Obiceiuri. Cum să bei vin ca un italian: gli amici, mangia, va piano.
_____________________
Eveniment. Dinner at the Museum of Recent Art, Bucharest. Vineri. Vezi meniul.
______________________
Auto. Hai să ne învârtim.
________________
Video. Viața socială a unei pisici de la țară cu cameră de gât. Viral - 5:53.
————————————-
We Cry Together - A Short Film. Kendrick Lamar.