Birds Aren't Real (Păsările nu sunt adevărate) este o mișcare socială parodică inițiată cu scopul de a combate teoriile conspirației și de a le ironiza. Cea mai bună descriere a mișcării este combatem nebunia cu nebunie. Sau, astfel spus, noi am inventat o teorie a conspirației care duce absurdul la extrem și care bate toate celelalte tâmpenii conspiraționiste.
Sute de mii de tineri din Generația Z s-au înscris în acest curent protestatar, ai cărui inițiatori susțin că toate păsările au fost exterminate de guvernul SUA și înlocuite cu drone; dronele cu pene imită perfect diverse zburătoare și au fost lansate cu misiunea ocultă de a supraveghea poporul. Tinerii s-au distrat creând tricouri cu acest slogan (29$ bucata), demonstrând la sediul Twitter împotriva logoului acestei rețele (o pasăre) sau instalând panouri Birds Aren't Real pe marginea autostrăzilor.
Desigur, a apărut întrebarea câți americani au înghițit această teorie nebunească și au devenit astfel încredințați că treaba cu dronele guvernului este cât se poate de reală. Nu știm câți sunt, dar un lucru e cert: aceștia există.
Foto: Peter McIndoe, 23 de ani, creatorul mișcării Birds Aren't Real. (nytimes. com $)
Cum și cu ce aduni mai multe click-uri
Pozele ad în care personajele sunt însoțite de pisici adună cele mai multe click-uri dintre toate imaginile cu animale. CTR-ul pisicesc a crescut cu 40% în ultimii doi ani. Un personaj care apare cu o pisică este cu 8% mai clickabil decât unul care este însoțit de o pasăre și cu 12% față de unul care se afișează cu un câine.
În materie de vestimentație, dacă vrei să aduni multe click-uri, pune subiecții să poarte vestă și/sau pălărie. Apropo de pălării, acestea sunt cu 107% mai clickabile decât fesurile de hipster.
Datele sunt livrate de departamentul AI al Shutterstock.
Desene animate făcute de copilul tău. Sau de tine
Copilul tău a desenat un urs? O maimuță? Un om? Îl poți ajuta să facă un clip animat cu personajul desenat, destul de ușor, cu această aplicație dezvoltată de laboratorul de inteligență artificială al Facebook. Citește instrucțiunile cu atenție, de pildă cum că brațele și picioarele trebuie să fie clar desenate. Și vezi că ai mai multe opțiuni de animație.
Rezultatul este uimitor, te asigur.
TikTok se lansează în afacerea cu restaurante
O mulțime de utilizatori urcă clipuri cu rețete pe TikTok. Unele devin virale, de exemplu pastele cu brânză feta, rețetă care a crescut semnificativ vânzările mondiale ale acestui sort de brânză.
Știrea e că TikTok va deschide în Statele Unite un lanț de bucătării fantomă (ghost kitchens) care vor livra la comandă cele mai virale feluri de mâncare.
Bucătăriile fantomă sunt un gen de restaurante fără firmă la vedere și fără mese, pentru că livrează mâncare doar pentru acasă sau birou. Un total de 300 de „restaurante” TikTok sunt planificate pentru luna martie, iar până la sfârșitul anului 2022 sunt așteptate 1.000 de unități.
În această aventură, TikTok se asociază cu restaurante reale, unele dintre ele, celebre. (sursa)
Să aveți un Crăciun frumos, cu zâmbete, alături de cei apropiați.
(Pictură de Ștefan Câlția)
Știi ce înseamnă vishing și smishing?
Vishing și smishing sunt cele mai recente înșelătorii cibernetice prin SMS, WhatsApp și apeluri de la call-centere false.
Dacă primești link-uri suspecte sau promoții prea bune ca să fie adevărate, fii precaut(ă):
Adobe te invită să testezi soluția sa de podcasting bazată pe AI
Poartă numele de Project Shasta și promite să aducă o nouă calitate și ușurință în producția de conținut audio. Poți cere acces la varianta de test a soluției. Pe pagina aplicației găsești și un clip demo.
Gândește-te la asta
Influencerul Youtube MrBeast a construit replica Squid Game în viața reală (fără arme, evident) și a adunat 178 de milioane de vizualizări în trei săptămâni la videoclipul respectiv, cu durata de 25 de minute. Dacă toată lumea care a dat click s-ar fi uitat la clip până la final (nu au făcut-o toți), ar fi însemnat 74 de milioane de ore de vizionare pentru filmulețul lui MrBeast. Cam același număr de ore a strâns într-o săptămână și filmul #1 de pe Netflix. OK, comparația poate e nițel forțată, dar este interesantă (relevantă?), cred.
Dell UltraSharp 49 curbat. Două monitoare QHD într-unul singur
Să ne uităm la această fotografie:
Nu sunt două monitoare QHD de câte 27 de inci (68 cm) așezate unul lângă altul, ci unul singur, cu diagonala de 49 de inci (124 cm), dar care afișează concomitent informația din două computere diferite, prin funcția Picture-by-Picture. Deja îți închipui cum ai putea lucra (sau cum ai putea să te joci?) mulțumită acestui monitor curbat premium, Dell UltraSharp 49 U4919DW pe numele său, nu?
Când ai conectat la monitor două PC-uri, e de ajuns o singură tastatură pentru a face totul, deoarece vom descoperi o altă funcție inovatoare KVM (Keyboard, Video and Mouse). Conectezi pur și simplu fiecare computer la una dintre intrările disponibile, iar KVM le va controla pe ambele.
E ascultător cu nevoile tale; poți să-l personalizezi datorită suportului reglabil pe înălțime, care îți permite să înclini, să rotești și să ajustezi monitorul în funcție de preferințe.
Deja tehnologia ne permite să nu mai aglomerăm biroul cu o mulțime de cabluri. Dell UltraSharp 49 folosește un singur cablu USB-C pentru a încărca laptopul și a transmite date și video. Am spus video? Cum un clip oferă mult mai multă informație față de o fotografie sau un text, hai să ne uităm la acest scurtă prezentare care sintetizează calitățile unui produs semnat Dell:
Câteva date esențiale din fișa tehnică:
Rezoluție nativă: 5120 x 1440 la 60Hz. Strălucire: 350 cd/m2. Panel IPS Premium (10 bits culoare nativ). Intrări: 2 x HDMI 2.0 (HDCP 2.2) (10-bit color @ 60Hz); 1 x DP 1.4 (HDCP 2.2) (10-bit color @ 60Hz); 5 x USB 3.0 Downstream port; 2 x USB 3.0 Upstream port; 1 x USB Type-C -Power Delivery (90W). Compatibil cu Dell Display Manager. Garanție Premium Exchange de 3 ani - se face înlocuire chiar și la un singur pixel mort.
Dacă ai fost cuminte, spune-i lui Moș Crăciun că Dell UltraSharp 49 U4919DW se găsește aici (vezi și specificațiile complete).
Criptomonedele îi salvează pe cubanezi
Spre deosebire de majoritatea oamenilor de pe Pământ, cubanezii nu pot cumpăra nimic online cu ajutorul unui card de debit sau de credit. Din cauza sancțiunilor impuse de SUA, cubanezii obișnuiți se află izolați de sistemul financiar global oficial: ei nu se pot abona la Spotify, nu pot cumpăra un nume de domeniu web sau să plătească un serviciu de găzduire a unui site folosind un card bancar.
Acolo unde apar o nevoie și o barieră, apare și o cale ingenioasă de rezolvare. În cazul cubanezilor soluția se numește Bitrefill, un site care vinde carduri cadou plătite cu criptomonede. Cu ajutorul cardurilor-cod Bitrefill poți cumpăra cam orice se poate cumpăra cu un card bancar tradițional, din orice țară. Criptomonedele au pătruns adânc în țară, iar Partidul Comunist Cubanez a ordonat băncii centrale să studieze modul în care acestea pot fi folosite pentru a ajuta guvernul să evite sancțiunile SUA. În mod paradoxal, se zvonește că și oficiali din cadrul Departamentului de Stat al SUA analizează modul în care criptomonedele pot fi utilizate pentru a crea rețele de remitere de bani (sunt mulți cubanezi emigrați în Statele Unite), care să ocolească taxele mari percepute de guvernul cubanez. (Wired)
Comunitatea Minecraft a adunat 1000 de miliarde de vizualizări pe Youtube:
SCURTE
Cele mai bune…Publicația britanică Far Out Magazine publică un top al celor mai bune piese din 2021 și unul al celor mai bune albume. Și dacă englezii nu se pricep la muzică, atunci cine?
_____________________
Vor deveni câinii vegani? În Statele Unite va apărea o nouă marcă de gustări uscate pentru căței realizate din proteine vegetale. Dintre rețete: dovleac cu măr și cartofi dulci cu coacăze.
________________________
Dacă vrei să scapi elegant dintr-o lungă conversație telefonică, folosește acest simulator de alerte.
________________________________
Îți plac cipșii Lay's? Brandul Lay's, aparținând de Pepsico, a scos o ediție limitată, de sărbători, de vodcă din cartofi:
Vodca Lay's este parte a eforturilor noastre de a găsi noi căi, inovative, de a aduce bucuria și distracția - explică un oficial responsabil cu marketingul.
__________________
Cum se aude ninsoarea.
___________________
Top 2021 aplicații de slăbit.
______________________
After Life 3. Din 14 ianuarie pe Netflix.
_____________________
Pete Davidson (Saturday Night Live) în anul 2054: